Sötét felhők gyülekeznek Nagy-Britannia felett, ugyanis egy felmérés szerint a következő hónapok során a jelzáloghitelezés szűkülése és drágulása várható.
Az angol központi bank, a Bank Of England által közzétett hitelezési felmérés alapján a bankok kevesebb hitelt kívánnak kihelyezni, miközben drágábbak is lesznek a jelzáloghitelek. Mindezt tetőzi, hogy az idei év első három havában megemelkedett a csődös ügyfelek száma.
A felmérésben részt vevő hitelintézetek közül közel 31 százalékkal több bank nyilatkozott úgy, hogy márciusig mérsékelte jelzáloghitel-kihelyezéseit, mint azok, melyek növelték a hitelezést. A következő negyedévben pedig közel 43 százalékuk számít további mérséklésre. A hitelezés visszaszorulása a hitelminősítési rendszer szigorításán keresztül, illetve a hitelbiztosítéki érték mérséklésén keresztül valósult meg, s mindez várhatóan folytatódni is fog.
A bankok és a lakásépítési szövetkezetek (building society) előrejelzései szerint a hitelkihelyezés csökkenni fog, ezzel szemben a kereslet emelkednik majd, mindez pedig ahhoz vezethet, hogy a már most is jelen lévő túlkereslet egyre erősebbé válik.
A hitelezők egyébként év eleje óta egyre csak emelik kamataikat, annak ellenére, hogy a jegybank csökkentette irányadó kamatlábát. Mindez arra vezethető vissza, hogy a bankoknak egyelőre magasabb hitelezési költségekkel kell szembesülniük, ráadásul ha csökkentenék hitelkamataikat, elárasztanák őket a jelentkezők.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








