Ulrich Kippe információtechnológiával foglalkozó német szakember elkezdett azon dolgozni, hogy biometrikus adatok felhasználásával miként lehetne egy gyors, kényelmes és megbízható fizetési módszert kifejleszteni. Az eredmény: Kipperék cége, a lahri it-werke berendezését használó üzletekben a vásárlók mutatóujjukkal fizetnek. Pontosabban ráhelyezik egy leolvasóra, ami egy másodperc leforgása alatt azonosítja az ujjnyomat 30-50 szignifikáns pontját a számítógépes rendszerben előzetesen regisztrálttal, s a vásárlás öszszegét automatikusan levonják az ügyfél bankszámlájáról - írja a Népszabadság.
Az egyik vezető német szupermarketlánc, az Edeka 75 baden-württembergi üzletében nem várt sikerrel használja a digiPROOF nevű ujjnyomatos fizetési módszert, s további kétszázban tervezi azt bevezetni.
Az ujjnyomatos fizetés - amelynek fejlesztésébe Kipperék eddig 3,5 millió eurót invesztáltak - most egy újabb területen, a francia határhoz közeli Offenburg nyolc iskolai menzáján debütál: a diákok akár az interneten keresztül is regisztrálhatják magukat. Fogyasztásukat az elkülönített számlán kezelt pénzükből vonják le, ha az 5 euróra csökken, a rendszer automatikusan figyelmeztető e-mailt küld.
Az Edeka szupermarketlánc az előnyt abban látja, hogy a vevők gyorsabban tudnak fizetni, s így kevesebb pénztárat lehet üzemeltetni. Ráadásul kevesebb gond van a pénztárakban összegyűlő aprópénz és a bankjegyek kezelésével, arról nem is szólva, hogy megspórolják a kártyás fizetések után a bankok által levont százalékokat. Ha az ügyfél bankszámláján nem lenne megfelelő fedezet, a 15 eurós bankinformációs költséget is megússzák, hiszen a vevő szemé-lyi igazolványával regisztrált, ezért a lakcímét sem kell külön felkutatni. - Az ujjnyomattal való fizetés többletszolgáltatás, egyetlen vevőt sem kényszerítünk bele - hangoztatta Deutscher.
Kipper szerint a rendszer tévedésének esélye egy a tízmillióhoz. A csalás szinte kizárható, hiszen senki se fog a pénztáros szeme előtt más ujjnyomatával trükközni. Ami a költségeket illeti, egy 3-4 kaszszás szupermarketnél 8-10 ezer eurós, a nyolc iskolai kantinnál mintegy 100 ezer eurós beruházással kell számolni.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


