4 °C Budapest

Egy árverés kulisszatitkai

Pénzcentrum
2006. június 14. 08:30

Nyílt titok, hogy ha szeretnénk valamit értékesíteni, az egyik legköltséghatékonyabb megoldást az internet jelentheti. A világhálón a legnagyobb múlttal rendelkező, adás-vételre szakosodott site az eBay, korántsem egyszerű azonban úgy meghirdetni megunt tárgyainkat, hogy az értük kapott összeggel maradéktalanul elégedettek lehessünk. A következőkben tapasztalt eladók tanácsait zongorázzuk végig, hogy a lehető legjobb áron szabadulhassunk meg felesleges dolgainktól és csak ésszerű költségeket vállaljunk ennek érdekében.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.


Soha ne kínálj úgy semmit, hogy nem tudod, mennyit akarsz kapni érte!

Mint a legtöbb területen, a felkészültség itt is aranyat érhet, így nem árt egy kis elő-kutatást végezni, hogy mennyit is ér az általunk kínált tárgy a való világban, majd nézzük meg, mennyiért keltek el a hasonló darabok a neten! Figyeljük meg, mekkora volt az elmúlt hetekben az érdeklődés a hasonló áruk iránt, mennyien nézték meg az ilyen hirdetéseket és mennyien tettek ajánlatot!

Tölts némi időt a site-on!

Az eBay rendszeres felhasználói a weblapot egyfajta közösségi site-ként fogják fel, így nem árt ha úgy teszünk, mintha ismeretlen helyen járnánk és körülszimatolunk egy kicsit. Nem árt elolvasgatni a hirdetéseket és az üzenőfalak bejegyzéseit, hogy kicsit ráhangolódjunk a helyre.

Döntsd el, hogy aukción akarod eladni a tárgyat, fix árat szabsz, vagy a két lehetőséget egyszerre kínálod!

Minél ritkább árut kínálunk, annál javasoltabb az aukciós módszert választani, de ebben a döntésben segítségünkre lehet az előzetes kutatás is, melynek során meglátjuk, milyen metódussal mennyiért keltek el a hasonló tárgyak.

Adj jó címet!

Alapigazság, hogy ha az érdeklődők nem klikkelnek a hirdetésre, akkor lehetetlen bármit is eladni, ezért nem árt, ha figyelemfelkeltő címet adunk. Az eBay-en tapasztalatok szerint a látogatók 80%-a a keresés funkcióval talál rá a kívánt termékre, ezért célszerű olyan címet adni, ami tartalmazza a releváns kulcsszavakat. (Nem árt a lehető legkonkrétabban fogalmazni, műszaki cikkek esetében célszerű a modell pontos nevét és számát is feltüntetni.)

Az eBay szóközöket is beleszámítva 55 karakteres címet engedélyez, amit érdemes is kihasználni. Mivel elég kevesen keresnek rá olyan szavakra, mint "legolcsóbb" és hasonlók, ezért kár a címet ilyenekkel telerakni. (Amennyiben az adott termékkategóriában nagy a verseny, akkor persze meg lehet próbálkozni egy-két vonzó szó bevetésével is.)

A speciális karaktereket (*, $) mellőzzük, mert a kereső nem fogja kidobni a hirdetésünket, ha ez a karakter nem szerepel a keresett kifejezésben.

A fénykép is fontos!

A kínált tárgyat 2-3 használható fotóval érdemes bemutatni. Nem árt közelről fényképezni, hogy látszódjon is valami. Érdemes több szögből készített fotót feltenni, melyeknél ügyeljünk arra is, hogy mi látszik a háttérben!

Ha a tárgyon van valami kis "szépséghiba" azt mindenképp mutassuk be fotóval, ez ugyanis növeli megbízhatóságunkat és kiküszöböli az esetleges visszaküldéssel járó kellemetlenségeket.

Mutassuk be jól az árut!

Az alapvető tulajdonságok (szín, kor, méret) mellett érdemes kiemelni, miért is lehet hasznos a kínált áru a vásárlónak. Sokszor segíthet, ha egy személyes indíttatású történettel dobjuk fel a hosszú szöveget, amit mindenképp tagoljunk rövid, áttekinthető bekezdésekre!

Olvasd át a kész hirdetést a vevő nézőpontjából!

Magától értetődik, hogy a potenciális vevők más szemmel nézik a hirdetéseket, így ha nem tudunk elvonatkoztatni saját érdekeinktől, érdemes megkérni egy hozzánk közel állót, hogy mondjon véleményt pártatlanul.

Amit ne felejts ki...

Sokszor még a legtapasztaltabb eladók is elfelejtik beleírni a hirdetésekbe a szállítási lehetőségeket és költségeket, a garanciával és visszaküldéssel kapcsolatos tudnivalókat, valamint az elfogadott fizetési módokat, ezek nélkül pedig meglehetősen nehéz eladni bármit is.

Helyesen árazz!

Az elkövethető legnagyobb hiba, ha az aukciós metódusnál túl magasról indítjuk a licitet. Ilyenkor ugyanis szinte senki nem fog licitálni. Azt kell látni, hogy az aukciók lélektana miatt érdemes alacsony induló összeget megszabni, hogy sokan gondolják úgy, "ennyit megér", aztán persze elkezdenek érzelmileg kötődni a tárgyhoz és tovább licitálnak... Az első ajánlatot nem árt, ha magunk tesszük meg, hiszen mindenki vonakodik a kezdéstől.

Határozzunk meg minimum árat!

Amennyiben aukciós módszerrel értékesítünk, szabjunk meg olyan küszöbértéket, ami alatt nem adjuk el az árut! Ilyenkor a vevők tudni fogják, hogy létezik ilyen kitétel, de a pontos összeget természetesen nem ismerhetik...

Mennyit költsünk?

Az eBay plusz költségért kiemeli hirdetésünket, érdemes azonban elgondolkodni, milyen áruk esetében miért éri meg fizetni. A galéria fotót szinte mindig megéri 35 centért megvenni, ekkor ugyanis már a keresési eredményeknél képpel jelenik meg az árunk, ami nem hátrány...

A félkövérrel kiemelt cím 1 dollárba kerül, ennek megfelelően olyan áruknál éri meg használni, melyek várhatóan legalább 10-20 dollárért kelnek el.

Csaknem 20 dollárt kell fizetni azért, hogy a kereső az elsők között jelenítse meg hirdetésünket, ezt nyilvánvalóan csak a több száz dolláros cikkeknél kell fontolóra venni.

Kezdjük kicsiben!

A legtöbb potenciális vevő lenyomozza az eladót, mielőtt valami értékeset venne tőle, ezért nem árt kezdésként néhány alacsonyabb áru dolgot venni, vagy eladni, hogy legyen némi múltunk és megbízhatónak tűnjünk.

Időzíts jól!

El kell gondolkodni azon is, hogy kik lehetnek a vevők és várhatóan mikor vásárolnak. A legtöbb tapasztalt eBayes ennek megfelelően hétvégén szereti elindítani és lezárni az aukciót.
A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. december 7. kedd
Ambrus
49. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. december 7. 07:20