Érdekes fejtegetést olvashatunk a mai Magyar Hírlapban a teljes hiteldíj mutató témakörében, így érdemesnek látjuk, hogy felhívjuk Olvasóink figyelmét néhány igen fontos részletre.
Tapasztalatok szerint a legtöbben arra panaszkodnak, hogy a futamidő végén még százezreket kell kell fizetni, holott minden törlesztőrészlet rendezésre került. A legtöbben az autóhitelezésben használt mutatókat kifogásolják, mondván a valóságban nem 0%-os a THM. Nem árt persze tudni, hogy a panaszok az esetek többségében alaptalanok, hiszen a THM tartalmát egy 1997-es kormányrendelet szabályozza, melynek értelmében a következő tételek kimaradtak az indikátorból:
- késedelmi kamat
- a futamidő meghosszabbításának költsége
- olyan fizetési kötelezettségek, melyek a szerződésben vállaltak nem teljesítéséből származnak
- biztosítási és garanciadíjak
- átutalási díjak
Ha jobban belegondolunk, a fenti tételeket meglehetősen nehéz lenne egy-egy konstrukció esetében tervezni, ha pedig valaki nem teljesíti a szerződési feltételeket (amiket ugye el figyelmesen kellene olvasni), az ne lepődjön meg a plusz költségek láttán...
A PSZÁF szóvivője szerint is a fogyasztók figyelmetlenségéből adódik a legtöbb félreértés, akadnak persze jogos panaszok is.
Többször felvetődött már az egy évnél rövidebb futamidejű hitelek problémája is, melyek esetében a legtöbb szolgáltató kétféle THM-et is közzétesz, mondván hogy a törvényileg rögzített számítás torzít. A felügyelet álláspontja szerint azonban a mutató jó, mivel tükrözi a pénz időértékét. (Ugyanazon összeget korábban visszafizetni „drágább”, mivel későbbi fizetés esetén befektethettük volna és hozamot termelhetett volna...)

Beszámolók szerint az 1-3 éves korosztály 25%-a - tehát minden negyedik gyermek - elutasít valamilyen ételt, és sokuknál óvodás, általános iskolás korban is fennáll még a probléma.
Az egyre népszerűbb finanszírozási forma itthon is gyorsan terjed, egyre többen ismerik és használják.
Bár sokat fejlődött az utóbbi években a hazai startup ökoszisztéma, még egy nagyságrenddel, szinte minden fontos mutatóban le van maradva a régiós élvonaltól.
A 120 fős tulajdonosi közösség mellé most Balogh Petya cége is beszállt a Brancs közösségi finanszírozási platformba.
- Végleg megszűnik a YouTube egyik közismert funkciója
- Megváltozik egy ismert autótípus emblémája
- Ezek a világ leghalálosabb hegyei – nem a Mount Everest az első
- Felmérték, melyik autótípus sofőrjei a legagresszívabbak
- Újabb részleteket árult el a kormány a nyugdíjemelési terveiről
- Van egy változás, amiről nagyon sok horgász nem tud
Sustainable World 2023
Portfolio Balaton Business Forum 2023
BUDAPEST - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


