Hamarosan itt a téli napforduló napja, kezdődhet a csillagászati tél.
Döbbenetes látni is: szinte kiszáradt a Balaton déli partja, sétálni lehet már a mederben
A Balaton idén ősszel ijesztően alacsony vízállással küzd: Balatonfenyvesnél már a száraz mederben sétálnak az emberek. A tó átlagos vízszintje mindössze 66 centiméterre csökkent, és a szakértők szerint a következő hetekben sem várható érdemi javulás.
Most is olyan alacsony a Balaton vízszintje, amire évek óta nem volt példa- írta a Telex. A déli parton, Balatonfenyvesnél már szinte „apály” uralkodik: az emberek a száraz mederben sétálnak, miközben a víz jóval beljebb húzódott. A Telex olvasójának fotóin is látszik, hogy a strandokon a partvonal több tíz métert visszahúzódott, a meder pedig szárazon maradt. A helyzet különösen látványos a vitorláskikötők környékén, ahol csak a korábbi kotrások miatt maradt hajózható a víz.
A vízügy közleménye szerint az alacsony vízszint oka a hosszú, csapadékszegény nyár és a száraz ősz. A Balaton vízgyűjtő területén sem esett elegendő eső, a befolyásokat tápláló patakok és erek is alig hoznak utánpótlást. Az Időkép előrejelzése szerint a következő napokban is csak néhány milliméternyi csapadék várható a térségben – ez nem lesz elég ahhoz, hogy a tó szintje érdemben emelkedjen.
Pár éve még egészen más volt a helyzet: 2020-ban és 2021-ben a magas vízállás miatt a Sió-csatornát ismét megnyitották, és a hajóforgalom is újraindulhatott. Most viszont a csatorna fenékszintje fölött alig áll víz, így a vízeresztés szóba sem jöhet.
A szakemberek szerint az idei helyzet újabb figyelmeztetés a klímaváltozásra. A Telex felidézi, hogy már a 2022-es aszály idején is arra figyelmeztettek: ha a térség csapadékszegénnyé válik, a Balaton nem tudja természetes úton pótolni a veszteségét. Az elavult vízszabályozási rendszer, a beépítések és a vízvisszatartás hiánya mind rontják a helyzetet. „Ha így marad az éghajlat, a Balaton jövője nemcsak a vízmennyiségen, hanem a vízminőségen is múlik” – írja a Telex, hozzátéve: a sekélyebb, melegebb víz jobban algásodik, oxigénszintje csökken, ami az élővilágot is veszélyezteti.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








