Súlyos vízhiánnyal és példátlan halpusztulással telt a 2025-ös év a Velencei-tónál – derül ki a Magyar Országos Horgász Szövetség (MOHOSZ) friss értékeléséből.
Több mint harminc év várakozás után elkészült az M5-ös autópálya kunszállási csomópontja, amely új korszakot hozhat a település életében. Bár a beruházás műszaki átadása már megtörtént, az autósoknak még néhány hetet várniuk kell: az új lehajtó várhatóan csak 2026 januárjában válik használhatóvá.
A beruházás befejezéséről Kunszállás Község Önkormányzata adott hírt közösségi oldalán. Almási Roland Márk polgármester tájékoztatása szerint lezárult a több mint 15 hónapon át tartó, összetett kivitelezési folyamat, ám a műszaki átadás nem azonos a megnyitással. A lehajtót csak a forgalomba helyezési eljárás lezárása után vehetik birtokba az autósok. „Türelem, már csak néhány hét” – fogalmazott a településvezető.
Több évtizedes terv vált valóra
A kunszállási autópálya-lehajtó története egészen 1991-ig nyúlik vissza, amikor az első tervek megszülettek - írta a Baon.hu. A megvalósítás azonban hosszú időn át váratott magára. A döntő fordulat 2017-ben következett be, amikor a kormány 525 millió forintot biztosított a projekt megvalósítására. Az engedélyezési folyamatok lezárása után 2022 elején megszületett az építési engedély, a tényleges kivitelezés pedig 2024 őszén indulhatott el.
A munkálatok 2025 elején kezdődtek meg, és az év során az ütemtervnek megfelelően haladtak, több szakág összehangolt munkájával. A beruházás politikai és szakmai támogatást is kapott: Lezsák Sándor országgyűlési képviselő korábban úgy fogalmazott, hogy a csomópont jó példája annak, hogyan válhat valóra egy sokáig lehetetlennek tűnő fejlesztés.
Új lehetőségek a település számára
Az új lehajtó nem csupán közlekedési fejlesztés, hanem komoly gazdasági és életminőségi előrelépést is jelenthet Kunszállás számára. A település tíz percen belül elérhetővé válik Kecskemét és a Mercedes-gyár felől, ami vonzóbbá teheti a községet a befektetők és a letelepedni vágyók számára.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Emellett a helyiek egyik régi problémájára is megoldást hozhat a beruházás: a teherforgalom jelentős része elkerülheti a belterületet, csökkentve a zajt, a balesetveszélyt és a környezeti terhelést.
Címlapkép: MTI/Koszticsák Szilárd
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








