A Balaton nem eladó! Vagy mégis? Miközben a beruházó árulja a lakásokat, Fonyódon tüntetésre készülnek. Egyre nagyobb a felháborodás a vízpartra tervezett, 99 lakásos lakópark...
Már a strandtörölközőn is ott vannak: invazív vérszívók lepték el a Balatont, veszélyes kórokat terjeszthetnek
Az invazív tigrisszúnyog is megérkezett a sör-lángos kombó mellé a magyar tenger partjára – már nem csak vendég, hanem itt is lakik, aki a Balatonnál nyaral, annak ezzel is számolnia kell!
A nyári balatoni hangulat megváltozott: naptej, napszemüveg, gumimatrac mellé most már ajánlott egy üveg citronellás sprayt is magunkkal vinni. A tigrisszúnyog, vagyis az Aedes albopictus már nemcsak hogy elérte a Balatont, de a kutatások szerint egyes településeken stabilan meg is telepedett - írt a vehir.hu.
Miért pont itt? A válasz egyszerű és kicsit bosszantó: a tigrisszúnyognak a Balaton környéke maga a mennyország. Meleg, párás levegő, záporok után megtelő csónakok, elfelejtett vizes játékdobozok, cserepes muskátlik alján pangó víz – ez mind tökéletes szaporodási hely. Az emberek nyári viselete pedig nyitott büfé a vérszívóknak.
Miért veszélyesebb, mint egy mezei szúnyog?
Nemcsak azért, mert nappal is csíp, hanem mert olyan trópusi betegségeket is terjeszthet, mint a Zika-, a dengue- vagy a nyugat-nílusi vírus. Magyarországon még nem regisztráltak ilyen fertőzést, de ha egy fertőzött ember hazatér például Délkelet-Ázsiából, a tigrisszúnyog könnyen „elkapja” a vírust – és továbbadhatja. De nem kell megijedni, de érdemes tudatosabban védekezni:
- Illóolajokkal (citronella, levendula, eukaliptusz) távol tarthatjuk őket – ezeket akár bőrre kenve, akár füstölőként is használhatjuk.
- Ültess citromfüvet, muskátlit a teraszra – nemcsak szép, de szúnyogriasztó is.
- Szúnyogháló mindenhová. Komolyan. Még a 70-es évekből maradt retró nyaralókra is.
- Ne hagyj pangó vizet sehol – még a fröccs alatti jégvödör se maradjon kint napokra.
- Figyeld a csípéseket: ha láz, kiütés, hányinger vagy ízületi fájdalom jelentkezik, főleg külföldi nyaralás után, irány az orvos.
Maradni fog?
Sajnos úgy tűnik, igen. A klímaváltozás, enyhe telek és gyakori nyári esőzések miatt a tigrisszúnyog nem vendég, hanem új nyári lakótárs lett Magyarországon. A kérdés nem az, hogy „jön-e még?”, hanem hogy mi mit kezdünk vele.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Balaton továbbra is a nyár egyik legjobb helye, de egy fokkal tudatosabban kell élvezni – a tigrisszúnyoggal szemben most már nem elég a naptej.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








