Váratlanul lehúzta a rolót a népszerű pécsi hely – mégis mi történt a SPÁJZ-zal? Teljes döbbenet és találgatások a vendégek részéről, a bezárás okai egyelőre...

A hír ennyi, nem épülhet meg az új Duna-híd Vácnál, elutasították az összes vizsgált nyomvonalváltozatot, amely a várost elkerülő közúti átkelést biztosította volna.
Meglepő, de egyre inkább végleges fordulatot vett a régóta tervezett váci Duna-híd sorsa: a Pest Vármegyei Kormányhivatal környezetvédelmi okokra hivatkozva elutasította az összes vizsgált nyomvonalváltozatot, így az új híd egyelőre biztosan nem épülhet meg – számolt be róla a Váci Napló.
A hír kapcsán az ATV cikkében kiemlete, a váci híd ötlete nem új keletű: több mint egy évtizede napirenden van. A projektet még a 2010-es évek elején Harrach Péter, a KDNP országgyűlési képviselője vetette fel. Később, 2014-től újra terítékre került, 2019-ben pedig Fördős Attila, Vác akkori KDNP-s polgármestere jelentette be, hogy elkészült egy tanulmányterv, amely szerint a híd a település déli részén ívelne át a Dunán. Mindez azonban csupán terv maradt.
Rétvári Bence, a térség fideszes országgyűlési képviselője 2020-ban új lendületet adott az ügynek, mögé állt Orbán Viktor miniszterelnök is. 2021-ben a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) már tervezői pályázatot írt ki, amit az Unitef-Roden konzorcium nyert meg. A fejlesztés tehát reális közelségbe került, különösen, amikor 2024-ben már talajmechanikai vizsgálatokat végeztek, majd 2025 elején elindultak a környezeti hatásvizsgálatok is.
Most viszont 2025. május 16-i határozatával a kormányhivatal mindhárom tervezett nyomvonalat elutasította. Pedig a tanulmányterv három különböző változatot is vizsgált:
- É4-es nyomvonal: Északról kerülte volna meg Vácot, az Iskolaváros térségében.
- D1-es változat: A váci Alsóvároson, a Burgundia városrészen keresztül vezetett volna.
- D2-es nyomvonal: Délről, Vác és Sződliget között biztosította volna a híd átkelését.
Mindhárom változat elbukott: az É4-es és D2-es terveknél természetvédelmi aggályok merültek fel, míg a D1-es nyomvonal a váci műemléki környezet védelme miatt kapott piros lapot.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A mostani határozat nem zárja ki véglegesen a hídépítés lehetőségét, de egyértelművé teszi: az érintett térség érzékeny környezeti és kulturális öröksége jelentős akadálya a tervezett beruházásnak. A tervezőknek újra kell gondolniuk a nyomvonalakat, vagy alternatív megoldásokkal kell előállniuk - írta a Váci Napló.
A váci híd ügye tehát nem csupán közlekedésszervezési kérdés: régóta vita tárgyát képezi, hogy a város közúti tehermentesítése érdekében valóban szükséges-e az új Duna-híd, és ha igen, akkor hol lenne a legkevesebb környezeti és kulturális áldozattal járó helyszín.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


