Eladó a kővágóörsi MOZI étterem – Olga konyhája, egy olyan hely, amely hosszú éveken át nemcsak vendégeket, hanem törzsvendégeket nevelt, és stabil pontja volt a...
Ne vicceljetek! Vörösborok a Balaton partján? Most rangos díjat zsebeltek be velük a magyar borászok
Meglepő a hír: a Berliner Wine Trophy-n két egyedi balatoni vörösbor (igen, nem fehér!) is aranyérmet nyert. Pedig hagyományosan a Balatonfüred-Csopaki borvidék mindig is a fehérborairól volt híres.
A Balatonfüred-Csopaki borvidéken hagyományosan a fehérborok dominálnak, de a Zelna Borászat célja, hogy bemutassa: ezen a területen is készülhetnek kiváló vörösborok. A borászat két egyedi, limitált kiadású vörösborával, a Peregrino-val és a Peregrina-val most először szerepelt a Berliner Wine Trophy nemzetközi borversenyen, ahol mindkét bor aranyérmet nyert.
A Zelna Borászat alapítói, Lukács Lilla és Barabás Barna régóta keresett egy olyan vörösbor-stílust, amely méltó módon képviselheti filozófiájukat. A borok a gondos szőlőművelés és a hozamkorlátozás eredményeként születtek, és mindkettő nagy érlelési potenciállal rendelkezik - derült ki a sajtóközleményből.
A Peregrina egy 75%-ban Merlot és 25%-ban Syrah házasítás, amely gazdag, telt és gyümölcsös karakterrel rendelkezik. A bor egyesíti a Syrah keleti fűszerességét és a Merlot bársonyos lágyságát, miközben amerikai, francia és magyar hordókban érlelődött több mint egy évig. Dr. Csiba-Herczeg Ágnes borszakértő így jellemezte: „A Peregrina olyan, mint egy beszélgetés valakivel, aki tudja, hogy nem kell sokat mondani ahhoz, hogy hasson.”
A Peregrino 2022 egy 100%-os Cabernet Franc, amely szikár, maszkulin bor, és a talaj és a hozamkorlátozott szőlő adta koncentráltságot és mélységet hordozza. Fiath Attila borszakértő szerint: „A Cabernet Franc jól érzi magát a honi talajon, és ez a bor egyesíti borsos, grafitos karakterét a gyümölcsösséggel.” Mindkét bor egyedi díszdobozban kerül forgalomba, tovább növelve azok exkluzivitását. A Peregrina 1169 palackban, míg a Peregrino mindössze 637 palackban elérhető, így valódi ritkaságnak számítanak.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








