Orosz Tibor érdekvédő az útdíj-megállapodás kapcsán arról beszélt: a fuvarozók nem adtak felhatalmazást, és nem fogadták el a kormány ajánlatát.
Négy napos sztrájkot helyezett kilátásba a Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) Pécsen, ha a február 28-29–re bejelentett megmozdulásuk sem vezet eredményre. A szakszervezet 20 százalékos béremelést szeretne elérni, a Tüke Busz Zrt. viszont csak 18,5 százalékos alapórabéremelést hajlandó adni a dolgozóknak. A SZAKSZ közben úgy értesült, hogy Péterffy Attila, mint a Tüke Busz Zrt. felett a tulajdonosi jogkört gyakorló polgármester, nem engedélyezte a munkáltató számára, hogy folytassa a bértárgyalást, a 20 százalékos bérfejlesztési igényt benyújtó szakszervezettel.
Forrnak az indulatok Pécsen, ahol továbbra sem született megállapodás a Tüke Busz Zrt., és a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) között. A munkaügyi vita már jó ideje húzódik, és egyre valószínűbb, hogy ha a február 28-29–re bejelentett sztrájk sem vezet eredményre, március 4-étől 7-éig négynapos munkabeszüntetésbe kezdhetnek a dolgozók.
A sztrájk ideje alatt az elégséges szolgáltatás ugyanakkor biztosítva lesz az utazóközönség számára, de a napi több mint 500 járat kimaradásával, a közösségi közlekedésben káosz alakulhat ki, amit egy bérmegállapodás aláírásával el lehetne kerülni.
A SZAKSZ szerint a pécsi közösségi közlekedés, menetrendszerinti biztosítása, a magas autóbuszvezetői létszámhiány és a folyamatos elvándorlás miatt, már jó ideje komoly kihívásokkal küszködik.
Mint, ahogy a szakszervezet rámutat, a Tüke Busz autóbuszvezetőinek bérszínvonala az elmúlt tíz év alatt jelentősen csökkent más autóbusz-közlekedésben foglalkoztatott munkavállalók keresetéhez képest.
A SZAKSZ a 25 %-os alapórabéremeléstől, ami 2 250 Ft. órabéremelés jelentett volna, a bértárgyalások során visszalépett 20 százalékra, ami 2 160 Ft-ra módosult. Ebből már nem engedhetünk, hiszen ez már közel 200 forinttal kevesebb lenne, mint amit a kollégák a Volánbusznál alapórabérként kapnak. A Tüke Busz 18,5 százalékos alapórabéremelésének, egyoldalú végrehajtásával ez a különbözet már 225 forintra emelkedik és ez egy évre kiszámítva, majdnem 470 ezer Ft. különbséget jelent
- jelentette ki Dobi István.
A SZAKSZ vezetője szerint jelenleg egy 1,5 százalék alapórabéremelésről van szó, ezt nem akarja a tulajdonos biztosítani, ami éves szinten 57 ezer Ft-ot jelentene és ha ez alapját képezhetné a következő évek béremeléseinek, akkor három év alatt ez már több mint 200 ezer forintot venne ki az autóbuszvezetők zsebéből.
Most az autóbuszvezetők kezében van a döntés, hogy engednek-e és feladják, vagy kikényszerítik a tulajdonostól, még azt a 1,5 % százalékos béremelést. Amúgy a munkáltató egyoldalú jognyilatkozata alapján végrehajtott béremelés megkönnyítette bérharcunkat, hiszen már a 18,5 százalékos alapbéremelés biztos és a 1,5 százalék kiharcolása előtt az utat, a munkáltató ezzel a döntésével „kikövezte”.
- hívta fel a figyelmet.
Mint mondta, bérmegállapodás hiányában a szakszervezet egész évben, folyamatosan munkabeszüntetést hirdethet, a követelésének elérése céljából. A Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) vezető szerint a Tüke Busz Zrt, azért, hogy tompítsa valamelyest a kérdést, próbálja lejáratni a SZAKSZ-ot és elnökét.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A Tüke Busz Zrt. 2019. január 14. napján a munkavállalók felé közzétett közleményében, 18 alkalommal hivatkozott Dobi István SZAKSZ elnök személyére, természetesen negatív értelemben és bírálta az elnök és a szakszervezet tevékenységét a Tüke Busz Zrt-nél
- írta Dobi István, a SZAKSZ közösségi oldalán.
Mint, ahogyan arról korábban beszámoltunk a Tüke Busznál jelenleg 247 autóbuszvezető dolgozik. Naponta kb. 160 fő van szolgálatban és a munkanapi sztrájknál 521 járat maradhatna ki, ha egy autóbuszvezető sem venné fel a munkát, ezzel biztosítva van az elégséges szolgáltatás a pécsi közösségi közlekedésben.
A január 28-29. napjára meghirdetett sztrájk esetén, január 29-én az autóbuszvezetők 75 százaléka sztrájkolt
- mondta korábban a HelloVidéknek Dobi István.
A Tüke Busznál a 99 fordán (ez az a jegyzék, ami alapján az autóbuszvezetők végzik a napi munkájukat - a szerk.) nagyon feszesek, kevés a kiállási idő, ezért a terhelés is jelentősebb, mint a helyközi közlekedésben. Az autóbuszok életkora és műszaki állapota is rosszabb, mint a Volánbusznál, ezért a munkakörülmény is alacsonyabb szinten van jelen a társaságnál.
Lényeges kérdés az, hogy egy autóbusz vezetőállása mennyire korszerű, a vezetőülés mennyire tudja a gerincre ható terhelést, ergonómiai szempontokat is figyelembe véve csökkenteni.Télen a fűtés, nyáron a vezetőfülke hűtését megfelelő szinten biztosítani
- tette hozzá.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








