A GKI Gazdaságkutató Zrt. felmérése szerint decemberben érezhetően javultak az üzleti szektor és a fogyasztók kilátásai novemberhez képest.
A kormány friss rendeletmódosítása hétfőn jelent meg a Magyar Közlönyben. A rendeletben három módosítás szerepel, melyekkel korábbi intézkedések hatáját tolja ki a kormány az év végéig.
A Kormány 440/2023. (IX. 25.) Korm. rendelete gazdasági tárgyú veszélyhelyzeti kormányrendeletek módosításáról címmel jelent meg hétfő reggel a közlönyben. A jogszabály négy paragrafusból áll, melyeket Orbán Viktor jegyez, utolsó pontja a hatályba léptető szakasz, miszerint a döntések szeptember 26-án lépnek életbe. Az egyik rendelet a kötelező akciózásról szól, a májusi rendeletet módosítják ezzel. Ennek értelmében a kötelező akció az eddig tervezett szeptember 30. helyett december 31-ig szól a legnagyobb üzletekben.
A harmadik paragrafus alcíme így szól: A háborús élelmiszerár-infláció csökkentése érdekében szükséges intézkedésekről szóló 162/2023. (V. 5.) Korm. rendelet
"2. § (1) bekezdésében a „2023. szeptember 30.” szövegrész helyébe a „2023. december 31.” szöveg,
b) 2. § (2a) bekezdésében a „2023. szeptember 30.” szövegrész helyébe a „2023. december 31.” szöveg, valamint
c) 2/A. §-ában a „2023. szeptember 30.” szövegrész helyébe a „2023. december 31.” szöveg lép"
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- olvasható a Magyar Közlönyben.
Az a) pont szerint a meglévő termékfajták esetében 2023. június 1. napja és 2023. december 31. napja között üzletenként a kereskedő árcsökkentést köteles bevezetni. A b) pontban azt mondja ki, hogy az eddigi árstopos termékek esetében az akciós áron felül, 2023. augusztus 1. napja és 2023. december 31. napja között az üzlet választása szerint további, legalább két termékfajta termékei vonatkozásában a beszerzési árhoz képest legalább tizenöt százalékkal alacsonyabb bruttó kiskereskedelmi árat alkalmaz. Továbbiakban a c) pont pedig azt mondja ki, hogy a korábbi árstopos élelmiszerek vonatkozásában 2023. augusztus 1. napja és 2023. december 31. napja között a kereskedő által alkalmazandó bruttó kiskereskedelmi ár a beszerzési árnál nem lehet magasabb.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








