Hihetetlen felfedezés az Alföldön: honfoglaló elit harcosok sírjának titkai tárultak fel Akasztón – nemzetközi jelentőségű leletegyüttes mesél őseinkről.
Csoportos létszámleépítés lesz a Zalakerámia tófeji gyárában, a részleteket várhatóan szerdán jelentik be az osztrák tulajdonosok a dolgozóknak. A falubeliek úgy tudják, az ott dolgozó 207 ember 80-90 százalékát elküldik, ami szerintük a gyár bezárását jelentheti.
A cég vezetése bejelentette, hogy létszámcsökkentés és termelési átszervezés lesz a vállalatnál. De nem tudunk egyelőre semmit hivatalosan
- mondta a Híradónak Vizsi Lajos szakszervezeti titkár.
A gyárban 207-en dolgoznak, húsz százalékuk falubeli. A nagyjából 650 lelkes településen szinte minden család fél, hogy elveszítik a megélhetésüket.
Elfog a sírás, dolgozik ott két vőm, egy fiam, egy unokám, egy lányom. A nyugdíjtól még messzi vannak, de van, aki 55 éves, hogy ő hová fog tudni menni dolgozni, azt nem tudom
– panaszolja Béres Istvánné. A polgármester azt mondja, múlt hét óta tud a problémáról, keresik a megoldást.
Természetesen a tőlünk telhetőt meg fogjuk tenni, állásbörzét fogunk intézni, illetve minden olyan dolgot, amivel ezzel kapcsolatban tudunk segíteni
- ígéri Horváth Zoltán.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A faluban azt beszélik, hogy több mint 170 embert bocsátanak el, és csak annyian maradnak, hogy a raktáron lévő készleteket még ki tudják árusítani. Szerintük ez az jelenti, hogy megszűnhet a gyár. Tavaly az energiaárak emelkedése miatt már volt egy háromhónapos leállás. Az MSZP helyi elnöke szerint a cég a kormány által megemelt bányajáradék miatt kerülhetett bajba.
A Zalakerámiánál is az a baj, hogy őket ugyanúgy érinti az a jogszabály, amely a külföldi tualjdonban lévő, hasonló tevékenységet végző vállalkozókra igaz, a 90 százalékos, pótlólagos büntetőadó, vagy bányajáradék-többlet, teljesen mindegy, minek hívjuk. Az biztos, hogy olyan jelentős terheket ró a gazdasági társaságokra, akiket érint, amiket nem nagyon tudnak kigazdálkodni
– magyarázta Fodor Csaba, az MSZP Zala megyei elnöke.
A Gazdaságfejlesztési Minisztérium azt közölte: Az elhúzódó háború, és az elhibázott brüsszeli szankciók újabb cég működését lehetetlenítették el. Hozzátették: a kormány „kiemelt figyelmet fordít a Zalakerámia Zrt.-nél zajló folyamatokra.” A minisztérium szerint a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat intézkedési tervet dolgoz ki a csoportos létszámleépítés végrehajtására. Szerintük sok üres állás van Zala megyében, és a kormány „minden eszközével segíti az érintett dolgozók újbóli elhelyezkedését.”
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








