A bakonyi fenyőültetvényes, Jandala Attila tanácsaival most megtudhatjuk, hogyan tarthatjuk hosszabb ideig frissen a fákat, és mire érdemes figyelni a vásárláskor.
A Balaton-felvidéken mintaadó őstermelői piac a parkolójával együtt háromhektáros szabadtéri áruda, már évek óta bizonyítja vendégvonzó erejét. Most is olyan nagy a forgalmuk, hogy szinte nyomát se érzik a koronavírus okozta traumának.
Keletről, nyugatról és a skandináv országokból is, de főképp a környékről sokan látogatják a nyári főszezonban működtetett termelői piacokat a Balatonnál, amik a turizmus szempontjából is külön vonzerővel bírnak, miközben a helyi termelésű árut, a tradicionális kézműves termékeket népszerűsítik, írja a Magyar Nemzet. Egyelőre azonban kevés az értékmentő szabadtéri árusítóhely.
A lap ír a Balaton-felvidéken mintaadó őstermelői piacról: a parkolójával együtt háromhektáros szabadtéri áruda, a káptalantóti Liliomkert már évek óta bizonyítja vendégvonzó erejét. Most is olyan nagy a forgalmuk, hogy szinte nyomát se érzik a koronavírus okozta traumának.
A tavalyinál kicsit kevesebb a vásárló, de jönnek a külföldiek keletről, nyugatról és a skandináv országokból is. Emellett töretlen a hazaiak érdeklődése, többek között azért is, mert náluk nincs hiány az őstermelőktől származó, egészséges, ízletes, időszakos gyümölcsökből, meggyből, málnából, barackból, áfonyából, zöldségféleségekből
– nyilatkozta a piac vezetője, Harmathy Ildikó.
A Liliomkerthez hasonló piac a Balaton déli partján korábban nem volt, ott csak mozaikszerűen alakultak ki igazán erős, termelői-vevői kapcsolatok. A Somogyi Helyi Érték Egyesület a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Somogy Megyei Igazgatóságának támogatásával májusban Zamárdiban nyitott egy, a káptalantótihoz hasonló, őstermelői árusító helyet. A Patkó piacot a helyi lakosság, a nyaralók, a környékbeli éttermek már partnerként kezelik, és jó hírünket viszik. Itt valóban csak őstermelőkkel találkozhatnak a vásárlók – fogalmazott Vrancsik Tibor, az egyesület elnöke. Egyelőre vasárnaponként tartanak nyitva, ám jövőre már szombaton is megtalálhatók Zamárdiban.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








