Próbák és ünnepi készülődés – a Jászai Mari-díjas színész-rendezőnek most Szombathely lett a második otthona. A sűrű menetrend közepette még a karácsonyfa-beszerzést is itt intézte.
Július 20-án hivatalosan is átadták a megújult Postás strandot Szentendrén. A bruttó 99,6 millió forintos fejlesztési összegből új játszóeszközök, fitneszpark, napozóágyak, ernyők, homokos plázs, új zuhanyzók, öltözők készültek el. Mindeközben minden nagyobb esőzés után 100 méterrel feljebb ömlik a fekáliás szennyvíz a Dunába - írja az Átlátszó.
Minden nagyobb esőzés után a Dunába folyik Szentendre városának szennyvíze, a város csatornahálózata ismét telítődött, ezért a kommunális szennyvízzel kevert esővizet a folyóba eresztették. A probléma azonban az, hogy a kifolyó alatt található a város hivatalos, nemrég felújított és átadott községi strandja, a fürdőzők pedig egy kiadós esőzés után a város összes lehúzott vécéjének teljes tartalmával találkozhatnak. Valahogy így:
A Postás-strand régóta a helyiek kedvelt fürdőhelye. A lap megjegyezte, hogy "a strand is úgy kapott működési engedélyt, hogy ha elindul a szenny, akkor a helyi közterület-felügyelet azonnal megkéri az ott tartózkodókat, hogy fejezzék be a fürdőzést. Az újranyitás akkor lehetséges, hogy ha az ÁNTSZ engedélyt adott rá, a vízminták bevizsgálása után. Ehhez képest jól látszik, hogy a szombati hatalmas eső után, vasárnap sokan fürdenek a Dunában annak ellenére, hogy szombaton biztosan elég sok szennyvíz került oda, ez a vasárnapi özönvízszerű esőzéssel megismétőlődött."
A folyóba érkező használt WC-papírok és fekáliadarabok a strand fenekén rakódnak le, de a 444.hu információi szerint a hétvégi eső miatt a környéki horgászoknak fenntartott Facebook-csoportjaiban számos panaszos poszt és fotó látott napvilágot: a szennyvíztisztítók túlcsordulása miatt a fenekező horgászatot sok szakaszon szinte lehetetlenné tette, mert a horgászok damiljára folyamatosan ragadtak rá a betétek és fenéktörlő papírok. A portál azt is leírta, hogy a vízminták bevizsgálása nem mutathatja ki a valós veszélyt, ugyanis a mintaelemzés nem veszi figyelembe a fenéken heverő darabos melléktermékeket, a fentebbi részeken pedig tovább sodorja azokat a Duna - nem csoda, hiszen folyóról van szó.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








