Több mint harminc év várakozás után elkészült az M5-ös autópálya kunszállási csomópontja, amely alapjaiban változtathatja meg a település közlekedését és fejlődési lehetőségeit.
Feszült hangulatú lakossági fórum zajlott hétfőn Gazdagréten a plébánia területére tervezett Lidl-áruház kapcsán. A helyi plébánia közösségi terme megtelt aggódó lakókkal, akik nemtetszésüket fejezték ki az új beruházással kapcsolatban.
A Telex beszámolója alapján vitatott fejlesztés egy zöldterületet érint, amely a főváros tulajdonában van, de a gazdagréti plébánia használatában áll. A területet még 1992-ben kapta meg a plébánia 99 évre szóló ingyenes használatra, és bár korábban nagyívű terveket fogalmaztak meg a hasznosítására, végül csupán egy teniszpálya épült meg rajta. A plébános, Szederkényi Károly Miklós szerint a jelenlegi anyagi források nem tesznek lehetővé további fejlesztéseket.
A plébánia ezért úgy döntött, a terület egy részét átadná egy Lidl-áruház építésére. A bevételből származó nyereség 66 százaléka a plébániát, 34 százaléka a fővárost illetné. A helyiek viszont attól tartanak, hogy a beruházás csökkentené a zöldfelületeket, és jelentősen megnövelné a forgalmat a környéken.
A beruházás körüli vitát tovább fokozta, hogy júniusban a kormány kiemelt beruházássá nyilvánította a projektet. Erről sem a fővárosi önkormányzatot, sem a lakosságot nem értesítették előzetesen. A Fővárosi Önkormányzat a Telex kérdésére megerősítette, hogy nem járul hozzá az építkezéshez, amíg nem kapja meg a terveket és a hivatalos kérelmet a plébániától.
A fórumon elhangzott: ő maga javasolta a beruházás kiemelt státuszba emelését, ami nagy felháborodást váltott ki a lakosok körében. Egy hozzászóló nyíltan tolvajnak nevezte emiatt. A lakók több alkalommal jelezték, hogy nem kíváncsiak a tervek részleteire, hanem kifejezetten tiltakozni szeretnének. Király Nóra országgyűlési képviselő ígéretet tett arra, hogy hamarosan lakossági véleménynyilvánító szavazás indul, és kérni fogja az Építési és Közlekedési Minisztériumot, hogy vegyék figyelembe annak eredményét.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A beruházás sorsa tehát továbbra is kérdéses, a helyi közösség azonban egyértelműen erőteljesen ellenzi a projektet.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








