Az EU-s pénzek egy része már akkor sem járna, ha holnaptól minden feltételt teljesítene a magyar kormány.
Még a Covid alatt sem volt annyi üres irodaház Budapesten, mint most - írja a Telex.
A budapesti irodapiac jelentős kihívásokkal néz szembe, miután az üresedési ráta 2024 harmadik negyedévében elérte a 14 százalékot. Ez a mutató kilenc éves negatív rekordot jelent a fővárosban, ami komoly aggodalomra ad okot az ingatlanszektorban.
A Budapesti Ingatlan Tanácsadók Egyeztető Fóruma (BIEF) által közzétett adatok szerint a jelenlegi helyzet még a koronavírus-járvány okozta irodafelmondási hullámnál is súlyosabb. Utoljára 2015-ben tapasztaltak hasonlóan magas kihasználatlansági arányt a budapesti irodapiacon.
Az elemzés rámutat, hogy 2024 harmadik negyedévében mindössze három új irodaház átadására került sor, összesen 23 ezer négyzetméter alapterülettel. Ezzel a főváros modern irodaállománya 4,4 millió négyzetméterre bővült. Ugyanakkor aggasztó tendencia, hogy az irodapiaci kereslet az előző év azonos időszakához viszonyítva 30 százalékos visszaesést mutat.
A kihasználatlansági ráta emelkedése is figyelemre méltó: az előző negyedévhez képest 0,08 százalékponttal, míg éves összevetésben 1,05 százalékponttal növekedett. Ez a trend komoly kihívások elé állítja az ingatlanfejlesztőket és -befektetőket egyaránt.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Érdekes kontextust ad a helyzetnek, hogy a kormány jelentős irodaház-vásárlási programot indított. Három különböző budapesti helyszínen összesen 580 milliárd forint értékben terveznek irodaházakat vásárolni kormányközeli szereplőktől. Ez a lépés potenciálisan enyhítheti az eladók helyzetét, hiszen nem kell az értékesítés vagy kiadás nehézségeivel szembenézniük a jelenlegi piaci körülmények között.
Az irodapiac jelenlegi állapota és a kormányzati beavatkozás együttesen alakítják a szektor jövőjét, miközben a piaci szereplők feszülten figyelik a további fejleményeket.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







