Vegyes képet mutat az építőipar teljesítménye 2025 októberében a Központi Statisztikai Hivatal friss adatai alapján.
2022 áprilisában az ipari termelői árak átlagosan 28,8%-kal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál. A belföldi értékesítés árai 42,6, az exportértékesítésé 21,8%-kal nőttek. Az áremelkedés ütemét elsősorban az alapanyag- és energiaárak, illetve a munkabérek növekedése, valamint a forint árfolyamának gyengülése befolyásolta. Az előző hónaphoz képest a belföldi értékesítés 3,9, az export 2,5%-kal drágult, így az ipari termelői árak összességében 2,9%-kal emelkedtek.
Az áremelkedés ütemét elsősorban az alapanyag- és energiaárak, illetve a munkabérek növekedése, valamint a forint árfolyamának gyengülése befolyásolta.
2022 áprilisában a 2021. áprilisihoz képest a belföldi értékesítés árai átlagosan 42,6%-kal nőttek, ezen belül a 62%-os súlyt képviselő feldolgozóiparban 31,5, a 33%-os súlyú energiaiparban (villamosenergia-, gáz-, gőzellátás, légkondicionálás) 71,3%-kal növekedtek az árak.
Az ágazatok rendeltetés szerinti csoportjai közül belföldön az energia- és továbbfelhasználásra termelő ágazatokban együttesen 56,3, a beruházási javakat gyártókban 12,8, a fogyasztási cikkeket gyártókban 22,3%-kal emelkedtek az árak. Az ipari exportértékesítési árak 21,8%-kal nőttek, ezen belül a 96%-os súlyt képviselő feldolgozóiparban 16,2, a 3,8%-os súlyú energiaiparban – a világpiaci árak növekedése következtében – 199%-os volt a drágulás.
2022. január–áprilisban a 2021. január–áprilisihoz képest a belföldi értékesítés árai 38,3, az exportértékesítéséi 18,0, így az ipari termelői árak összességében 24,9%-kal magasabbak voltak.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








