Az ukrán államfő szerint a háborús helyzet és a biztonsági kockázatok lehetetlenné teszik a demokratikus választások megtartását.
A bruttó hazai termék volumene Magyarországon 2021 utolsó negyedévében 7 százalék feletti mértékben nőtt 2020 azonos időszakához viszonyítva. Az orosz-ukrán háborúból fakadó megnövekedett bizonytalanságok azonban komoly kockázatokat hordozhatnak, különösen a még magasabb energiaárak és az esetleges energiaellátási zavarok révén.
A bruttó hazai termék volumene Magyarországon 2021 IV. negyedévében 7,1%-kal nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva. A szezonálisan és naptárhatással kiigazított és kiegyensúlyozott adatok szerint a gazdaság teljesítménye az előző negyedévhez mérten 2,0, az előző év azonos időszakához képest 7,0%-kal emelkedett. 2021-ben a GDP volumene az előző évhez viszonyítva 7,1, 2019-hez képest 2,1%-kal növekedett a nyers adatok szerint.
Ahogy azt a havi és magas frekvenciás adatok alapján sejteni lehetett az építőipar és számos szolgáltató ágazat – melyek közül kiemelkedik a turizmus, a szállítások és az infokommunikáció. Felhasználási oldalon a fogyasztás volt a fő húzóerő, a beruházások a mérsékelt kormányzati szegmens miatt visszafogottan teljesítettek, emellett ismét pozitívan járult a növekedéshez a külkereskedelem.
A magyar gazdaságnak tavaly sikerült kilábalnia a 2020-as, a koronavírus-járvány okozta sokkból. Az idei év kilátásai azonban meglehetősen vegyesek. A háztartások által generált kereslete – legalábbis az első negyedévben – gyakorlatilag változatlan maradhat az emelkedő bérek és a költségvetési transzferek hatására. Elsősorban a második félévtől várunk javulást a külkereskedelemben, amennyiben a globális ellátási láncok zavarai tartósan enyhülnek.
Az orosz-ukrán háborúból fakadó megnövekedett bizonytalanságok azonban releváns kockázatokat hordozhatnak, különösen a még magasabb energiaárak és az esetleges energiaellátási zavarok révén. Ráadásul a gazdaságnak idén jóval magasabb kamatkörnyezetben kellene működnie, miközben a várható fiskális konszolidáció – valószínűleg alacsonyabb állami beruházásokon keresztül – a növekedést mérséklő hatásokkal járna. Összességében elmondható, hogy a jelenlegi erős lendület az idei évre 5,4% körüli GDP-növekedést jelent, azonban a lefelé mutató kockázatok nem tekinthetők alacsonynak.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








