Már csak néhány napjuk maradt a vásárlóknak és a webshopoknak, ha azt szeretnék, hogy a karácsonyi csomagok időben megérkezzenek.
A legtöbben már megkapták a kétkeresős családonként akár 1,6 millió forintos összegű személyijövedelemadó-visszatérítést. Bár az előzetes felmérések szerint a legtöbben tudatosan költik el az államtól visszakapott pénzüket, keveset hallani arról, hogy egy ekkora összeget már könnyedén meg is forgathatunk. Most annak jártunk utána, mire költi a legtöbb magyar az szja-visszatérítést.
A kormány korábbi döntése alapján a 2021-es személyi jövedelemadó idén a 2020. decemberi átlagbér mértékéig visszajár azon gyerekesek számára, akik tavaly legalább egy napig jogosultak voltak családi kedvezményre. Egy adózó legfeljebb 809 ezer forintot igényelhetett vissza, kétkeresős családok esetében így a teljes visszajáró összeg meghaladhatja az 1,6 millió forintot. A Hello Vidék megnézte, hogy mire költik a magyar családok a pénzt.
Az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének (ÖPOSZ) reprezentatív felmérése szerint a családok egyébként egész tudatosan költik majd el a visszakapott személyi jövedelemadót. A publikált eredmények szerint
- az érintett családok legnagyobb része hiteleik kiegyenlítésére és tartozásaik csökkentésére használja fel az összeget;
- a második helyen a lakhatással és a lakhatási körülmények javításával kapcsolatos költségek szerepeltek;
- a harmadik helyre pedig megtakarítási és öngondoskodási célok kerültek.
Ezek közül a férfiaknál az önkéntes nyugdíjpénztári, a nőknél pedig az egészségpénztári megtakarítások növelése volt a domináns cél. Életkor alapján viszont komoly különbségek vannak. A fiatalabb szülők jelentős része nem tudja, mire költse az államtól visszakapott pénzt. Életkoronként változik, mire költik a visszaigényelt személyi jövedelemadót, azonban a kutatás eredményei szerint, akár realizálódott célokkal rendelkezik valaki, akár bizonytalan még a plusz jövedelem felhasználásával kapcsolatban, jellemzően jól bánik a könnyen jött pénzzel.
Bár a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) 2022. február 10-én kezdte el a családi szja-visszatérítések automatikus folyósítását a gyermeket nevelő családoknak, de az online piacterek értékesítési adatai alapján már február 8-tól érezhetően emelkedtek az eladások négy termékkategóriában. A legnagyobb mértékben, több mint 27 százalékkal a mobiltelefonok eladása emelkedett, a készülékek átlagos bruttó eladási ára pedig 6 százalékkal nőtt február 8. és 13. között a megelőző napokhoz képest, de notebookból,háztartási nagygépekből is vásároltak a magyarok.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








