Az ATP új hőségriadó-szabályt vezet be 2026-tól: ez 10 perces hűtési szünetet biztosít a három nyert játszmás mérkőzéseken, extrém időjárási körülmények esetén.
A tudományos kutatások szerint az anti-aging krémek 97%-a fizikailag képtelen elérni a bőrnek azt a rétegét, ahol a ráncok valójában kialakulnak, mégis a szépségipar évente 511 milliárd dollárt termel ezeknek a termékeknek az értékesítésével.
Dr. Sarah Chen, a Columbia Egyetem kutatója laboratóriumi vizsgálatok során fedezte fel, hogy a drága öregedésgátló krémek nem hatolnak át a bőr külső rétegén, és meg sem közelítik azt a mélységet, ahol a kollagén lebomlása történik. Tizenkét különböző márkát tesztelt, köztük luxustermékeket is, de az eredmény minden esetben ugyanaz volt.
A felfedezés összhangban áll a Journal of Pharmaceutical Sciences tanulmányával, amely kimutatta, hogy 432 tesztelt öregedésgátló termék közül mindössze 13 tartalmazott olyan molekulákat, amelyek elég kicsik ahhoz, hogy áthatoljanak a bőr védőrétegén.A probléma gyökere az úgynevezett 500-Dalton szabály. A Kaliforniai Egyetem kutatói 2000-ben fedezték fel, hogy egy anyagnak 500 Daltonnál kisebb molekulákból kell állnia ahhoz, hogy behatoljon a bőrbe és elérje az irharéteget, ahol a ráncok kialakulnak. A Dalton a molekuláris tömeg mértékegysége, ami lényegében a molekula "méretét" jelzi.
Míg a víz 18 Dalton, a C-vitamin 176 Dalton méretű és könnyen átjut a bőrön, addig a krémekben található kollagén molekulák 15.000-50.000 Dalton méretűek. Dr. James Morrison biokémikus ezt úgy jellemezte: "Olyan, mintha egy kosárlabdát próbálnánk átnyomni egy kulcslyukon. A fizika egyszerűen nem teszi lehetővé."
A ráncok nem a bőr felszínén alakulnak ki, hanem az irhában, amely körülbelül 1-4 milliméterrel a látható felszín alatt kezdődik. Itt található a kollagén, amely az arc vázszerkezetét biztosítja. Amikor ezek a molekulák lebomlanak, a bőr beesik – ez a ránc.
A szépségipar 2000 óta tisztában van azzal, hogy a kollagéntartalmú krémek nem képesek elérni az irharéteget. Egy 2019-es per során kiszivárgott belső dokumentumok szerint egy nagy kozmetikai vállalat vezetői megvitatták "a behatolási problémát", miközben egyidejűleg új kollagén termékcsaládot dobtak piacra - közölte a beautyreviewmag.com.
A kollagéntartalmú krémek gyártási költsége minimális, miközben az eladási ár akár 15-150-szerese is lehet a gyártási költségnek. Egy névtelenséget kérő korábbi vezető szerint: "A haszonkulcsok hihetetlenek. És mivel az eredmények szubjektívek, a vásárlók magukat hibáztatják, amikor a termékek nem működnek."
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
2018-ban zürichi kutatók véletlenül áttörést értek el, amikor olyan mikro-polimereket fejlesztettek ki, amelyek elég kicsik ahhoz, hogy hatóanyagokat juttassanak mélyen a bőrszövetbe. Ezek a 240 Dalton méretű molekulák képesek voltak kitölteni az öregedő bőr mikroszkopikus réseit, és egy kígyómérget utánzó szintetikus peptiddel kombinálva drámai hatást értek el.
Klinikai vizsgálatokban a ráncmélység 28 nap alatt 52%-kal csökkent, a bőr feszessége perceken belül 27%-kal javult, és a résztvevők 8 hét után átlagosan 5,5 évvel fiatalabbnak tűntek. A kollagén sűrűsége 3 mm mélységben 23%-kal nőtt.
Egy 2023-as Harvard Medical School tanulmány radioaktív nyomjelzőkkel vizsgált 50 luxus öregedésgátló terméket. Az eredmények szerint egyetlen termék hatóanyagai sem hatoltak 0,3 mm-nél mélyebbre, miközben az irharéteg 1 mm-nél kezdődik. Dr. Rachel Goldman, aki a tanulmányt vezette, elismerte: "Nem ezt kerestük, de az adatok tagadhatatlanok. Ezek a termékek fizikailag nem képesek elérni azt a helyet, ahol az öregedés történik."
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








