Karácsonyi menü ötletek: hagyományos, egyszerű, bonyolult és diétás karácsonyi ételek mindenkinek, aki még nem tudja, mit főzzön karácsonyra. Nálatok mi lesz a menü?
Táplálkozási szakértők elárulják, mit esznek és isznak lefekvés előtt - néhány meglepő szokást is megosztanak. A dietetikusok szerint a megfelelő esti étkezési rutin kulcsfontosságú a pihentető alváshoz.
A szakértők hangsúlyozzák, hogy nem csak a nappali energiát biztosító táplálkozás fontos, hanem az is, hogy este olyan ételeket fogyasszunk, amelyek támogatják a nyugodt alvást. Emily Villaseca dietetikus szerint már a reggeli étkezéssel elkezdődik a felkészülés az esti pihenésre, mivel a nap során elfogyasztott kiegyensúlyozott étkezések csökkentik az esti nassolás iránti vágyat.
A szakemberek szerint az ideális vacsora kiegyensúlyozott fehérje-, zöldség-, egészséges zsír- és összetett szénhidrát-tartalommal rendelkezik. Marissa Karp dietetikus kiemeli, hogy a pulyka és a hal különösen jó választás lehet, mivel triptofán-tartalmuk elősegíti a szerotonin termelődését, ami álmosságot okozhat - számol be a Huffpost.
A legtöbb szakértő egyetért abban, hogy az utolsó étkezés és a lefekvés között legalább két órának kell eltelnie. Cory Mygrant dietetikus szerint az étkezés időzítése ugyanolyan fontos, mint az elfogyasztott étel típusa, mivel szervezetünk inzulinérzékenysége reggel a legmagasabb és este fokozatosan csökken.
Az esti nassolás tekintetében a szakértők megosztják saját szokásaikat is. Sokan közülük kis mennyiségű édességet fogyasztanak, például csokoládédarabkákat, fagyasztott gyümölcsöt vagy joghurtot gyümölcsökkel. Mások a pattogatott kukoricát részesítik előnyben tökmaggal, mivel ezek B-vitaminokban és magnéziumban gazdagok, amelyek támogatják a melatonin termelődését.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az italok terén a meleg teák népszerűek a szakértők körében. Amy Shapiro dietetikus különösen a citromfű teát ajánlja nyugtató hatása miatt, de figyelmeztet, hogy lefekvés előtt egy órával már ne fogyasszunk folyadékot, hogy elkerüljük az éjszakai mosdólátogatásokat. A koffein- és alkoholtartalmú italokat kerülni kell, mivel ezek ronthatják az alvás minőségét.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








