A jövő hét elején még párás, ködös idő várható, szenteste napján viszont kiterjedt csapadékzóna érkezik az ország felé, van, ahol havas esőre, havazásra is számítani...
A nyári főszezonnak számító júliusban annak ellenére is jócskán drágultak a szállodák tavalyhoz képest, hogy a koronavírus-járvány miatt kevesebb vendégük volt, leginkább, csaknem 40 százalékkal a balatoni árak nőttek. A szállodák júliusi 29,7 milliárd forint bruttó árbevétele így is 42,6 százalékkal volt kisebb az egy évvel korábbinál - derül ki a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) legfrissebb ágazati elemzéséből.
Az elemzés idézi az STR Global társaság legfrissebb nemzetközi összevetését, amely szerint a kelet-közép-európai régióban - Ausztria, Csehország, Lengyelország, Magyarország, Szlovákia - a nettó Revpar mutatót (egy kiadható szobára jutó szállásdíj bevétel) tekintve 23,4 euróval Magyarország a 3. helyen végzett Ausztria (33,6 euró) és Szlovákia (26,3 euró) mögött, Lengyelország (21,3 euró) és Csehország (16,6 euró) előtt.
Ahogy arról a Pénzcentrum már júliusban beszámolt, a magánszállások árai is nagyon megdrágultak: 250 ezer helyett ugyanazért az apartmanért idén 700 ezret kért el egy balatonszéplaki tulajdonos, máshol 350 ezerről 1 millióra nőtt két hét nyaralás egyetlen év alatt.
A MSZÉSZ elemzésében idézett adatok szerint júliusban országosan 14,2 százalékkal, a balatoni régió működő szállodáiban 39,1 százalékkal nőtt a nettó átlag szobaár az egy évvel korábbihoz képest, és minden magyarországi régióban emelkedést mértek. A legnagyobb, 39,1 százalékos növekedést a Balatonnál érték el, ahol 26 338 forint lett a nettó átlagos szobaár. A második az észak-alföldi régió, ahol 36,3 százalékkal 18 753 forintra nőtt a szobaár.
Júliusban főleg vidéken nyitottak újra a szállodák, a fővárosban a hotelek közel egynegyede maradt zárva, 160 nyitott ki a tavalyi 210-zel szemben. Júliusban a szövetség adatai szerint országosan 902 szálloda üzemelt a múlt évi 1051-gyel szemben. Július végéig Magyarországon 2 új szálloda nyílt: az Avar Hotel, Mátrafüred, 96 szobával és a Ramada by Wyndham Budapest City Center Hotel, 52 szobával.
Júliusban a vendégéjszakák száma országosan 42,3 százalékkal, Budapesten 83,6 százalékkal, a Balatoni régióban 26 százalékkal, a fővároson kívüli szállodákban 22,1 százalékkal maradt el a múlt évitől. Egyedül a Tisza-tavi régióban nőtt a szállodai vendégéjszakák száma, 11,5 százalékkal.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az elemzés szerint a belföldi keresletben meghatározó szerepet játszó SZÉP-kártya forgalma júliusban 5,2 milliárd forint volt, 29 százalékkal több a tavalyinál, az első héthavi 12,8 milliárd forint viszont 6,1 százalékkal kevesebb annál. A január-júliusi SZÉP-kártya forgalom a belföldi szobaárbevételnek csaknem 40 százaléka.
Július végéig a 10 legnagyobb beutazó piac mindegyikéről csökkent a szállodai vendégéjszakák száma. Júliusban a régióban vizsgált 5 főváros - Bécs, Budapest, Prága, Pozsony, Varsó - között Budapest a nettó Revpar mutatót tekintve 19,3 euróval a 2. helyen végzett Bécs (22,4 euró) mögött, Pozsony (19 euró), Varsó (13,8 euró) és Prága (13 euró) előtt.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








