A Tudatos Vásárlók Egyesülete nemzetközi együttműködésben 145 kávéfőzőt próbált ki
Fogyóban a lakosságnál a márciusban felvásárolt gyógyszerállomány, az áprilisi és májusi csökkenés után júniusban újra növekedett a hazai patikák forgalma - írja a Világgazdaság.
Júniusban 44,1 milliárd forintot tett ki a hazai patikák vényköteles, támogatott gyógyszerforgalma, ami 3,5 milliárd forinttal haladja meg a májusi volument. A kiugró márciusi gyógyszerköltést, a közel 60 milliárd forintnyi forgalmat a koronavírus-járvány miatti elővigyázatosság generálta.
Hirtelen pénzre van szükséged? Nézd meg a bankok kölcsönajánlatait Pénzcentrum kalkulátorát!
Az a tény, hogy a júniusi fogyasztás nem ugrott megint a márciusi szintre, azt jelzi, hogy júniusra már nem jellemző az előrehozott vásárlás, illetve a gyógyszerfelhalmozás. A Hiflylabs Zrt. kutatási adatai szerint 2020 első fél évének összesített forgalma 6,8 százalékkal meghaladja 2019 első hat hónapjának hasonló adatát, és a júniusi forgalom is 6,4 százalékkal magasabb az előző év azonos időszakáénál, de már a normál szintre történő visszarendeződés látszik a gyógyszerköltési adatokból. Az eladott vényköteles gyógyszerek dobozszáma is erre utal: 2020 júniusában 13,9 millió doboz támogatott, vényköteles gyógyszert váltottak ki a patikákban, ami 7,4 százalékos növekedés májushoz, és 4,5 százalékos növekedés a tavalyi hasonló hónaphoz viszonyítva, de a 2019-es összesített havi átlagnál 4,3 százalékkal alacsonyabb.
A forgalmat regionális szinten vizsgálva is a koronavírus-járvány ideiglenes hatása utáni visszarendeződés látszik, mégpedig az agglomerációs hatás csökkenésében. Az elmúlt három hónapban a fővárosi gyógyszerforgalom fokozatosan veszített országos súlyából a relatíve alacsony vásárlási volumen miatt, de júniusban már a legmagasabb növekedést produkálta. Budapest területén júniusban 12,1 százalékkal több gyógyszer fogyott, mint májusban. Pest megye viszont alacsony számokat hozott, ami arra utal, hogy az agglomerációban élők egy része ismét a fővárosban bonyolítja le gyógyszervásárlásait.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








