Több mint ezer, ismert sportmárkák és külföldi klubcsapatok logójával ellátott hamis terméket találtak a pénzügyőrök egy vállalkozás székhelyén.
A soproniak és a szegediek a járvány alatt is a plázákban vásároltak - derült ki egy 23 ezer fős, országos felmérésből, ahol 13 vidéki és négy fővárosi pláza látogatóit kérdezték meg a vásárlási szokásaikról. A kutatás eredményeiből látszik, hogy akik egész évben látogatják a bevásárlóközpontokat, azok többsége a járvány alatt is a plázákban szerezte be a legszükségesebb termékeket. A fővárosban, Miskolcon és Pécsett pártolják a legtöbben az online vásárlást, Nagykanizsán és Debrecenben viszont a személyes vásárlás a népszerűbb. Minden plázában egyformán fokozottan ügyeltek a fertőtlenítésre.
Felmérték a plázázó magyarok vásárlási szokásait, amelyből kiderült, hogy sokan a járvány alatt sem változtattak a megszokott rutinjukon, és a plázákban szerezték be a legfontosabb élelmiszereket, gyógyszereket, higiéniás termékeket, ugyanakkor mindezt felelősségteljes módon, maszkban, és a csoportosulást elkerülve tették. Az Indotek Group felmérésében 23 ezer embert kérdeztek meg személyesen, 13 vidéki és négy fővárosi plázában. A kutatásban többek között arra voltak kíváncsiak, hogy vásároltak-e személyesen az adott bevásárlóközpontban a járvány alatt, mennyire pártolják az online vásárlást és tartanak-e a járvány esetleges következő hullámától.
A felmérés eredményéből kiderült, hogy a megkérdezettek közül 67 százalék a pandémia alatt is vásárolt az adott plázában - a fővárosban 56 százalék, vidéken 72 százalék vallotta ezt. A lista élén a soproniak, szegediek és szolnokiak szerepelnek, ott ugyanis a megkérdezettek több mint 90 százaléka a járványhelyzet alatt is járt bevásárlóközpontokban. Nagykanizsa, Győr és Kaposvár esetében 80, a Balaton és Zala Plaza, valamint Miskolc esetében már csak 50 százalék válaszolta ugyanezt. A lista sereghajtói a pécsiek, akik közül csak 40 százalék plázázott a tilalmak alatt.
A kutatást végző cégcsoport adatai szerint a plázák látogatottsága május 4. után fokozatosan visszaállt a járványhelyzet előtti szintre. Az enyhítések alatt minden héten körülbelül 10 százalékkal nőtt a vásárlók száma, a mozik megnyitása előtti napokban a vásárlók 80 százalékát visszakapták a kérdőívben részt vevő bevásárlóközpontok. A felmérésből az is jól látszik, hogy bár a fővárosi plázák esetében a legnagyobb a látogatószám, a vidékiek viszont törzsvásárlók, akik a nehezebb időkben is szívesen visszatérek a nyitva tartó üzletekbe.
Annak ellenére, hogy minden kitöltő személyesen, a bevásárlóközpontban válaszolta meg a kérdéseket, a megkérdezettek közel egyharmada az online vásárlást részesíti előnyben, kétharmaduk viszont inkább személyesen keresi fel az üzleteket. A vidéki és fővárosi válaszadók között ebben az esetben hasonló arányok voltak, ugyanakkor néhány városban (Nagykanizsán, Debrecenben és Kaposváron) a kitöltők több mint 90 százaléka voksolt a személyes vásárlás mellett. A fővárosi Duna Plázában, valamint Miskolcon és Pécsett a válaszadók fele vallotta azt, hogy szívesebben rendel az internetről.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A kitöltőknél arra is rákérdeztek, hogy tartanak-e a járvány második kitörésétől. A 23 ezer kitöltő szinte pontosan fele-fele arányban válaszolt igennel és nemmel, viszont területi megosztás alapján a fővárosi kitöltők 61 százaléka tart egy esetleges következő hullámtól, míg ugyan ez a szám vidéken 45 százalékos.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








