Hiába terjednek a füstérzékelők, az otthonok valódi tűzbiztonsága továbbra is sok kívánnivalót hagy maga után.
98 új várólistát indítottak el az egészségügy újraindítása óta: akkor kell új várólistát nyitni, ha egy betegnek több mint 60 napot kellene várnia.
A betegek csak nehezen jutnak vizsgálati időponthoz azóta, hogy a járvány lecsengése után újraindultak az egészségügyi ellátások: vannak szolgáltatók, amelyek napokig vagy akár több mint egy hétig elérhetetlenek. A Népszava szerint a jelenségre némi magyarázattal szolgálhat az, amiről a Magyar Egészség-gazdaságtani Társaság a járvány tapasztalatait összegző konferenciájának egyik előadója, Nagy András Csaba, a Zuglói Szakrendelő Intézetek igazgató főorvosa beszélt.
Az intézmény a 65 év felettieket óvó utasítások miatt már a járvány elején "elvesztette" orvosainak csaknem felét, a szakdolgozóinak pedig nagyjából a harmadát, az újraindítás után pedig az orvosok harmada nem tért vissza. Így nehéz ledolgozni a járvány hetei alatt felhalmozódott ellátási restanciát.
A lap idézte a Nemzeti Egészségügyi Alapkezelő (NEAK) központ adatait, amely szerint június végére a havi ellátott esetszám már elérte a tavalyi 80 százalékát. Az egyes ellátási formák között azonban jelentős különbségek tapasztalhatók. Kiss Zsolt, a szervezet főigazgatója azt mondta, a leállás két és fél hónapja alatt az akut ellátások túlnyomó részét megkapták az arra rászorulók, míg a tervezhetőekből 80 százalékkal kevesebbet végeztek az intézmények. Míg a szív- és keringési rendszerrel összefüggő műtétek száma alig csökkent, addig például a szürkehályog-, a gerinc-, a térd és csípő ízületi operációkkal szinte teljesen leálltak.
Kiss arról is beszélt, hogy a járványidőszak lefújásakor az intézmények 98 új várólistát nyitottak meg főként hasi sebészeti beavatkozásokra, pajzsmirigy-, urológiai- fül-orr-gégészeti operációra váróknak. A szabályok szerint akkor kell új várólistát indítani, ha egy betegnek 60 napnál hosszabb ideig kell várakoznia bármely ellátásra.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








