Az elmúlt időszakban ismét a figyelem középpontjába került az arany, mint jegybanki tartalékeszköz,
2020. áprilisban a fogyasztói árak átlagosan 2,4%-kal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál. Az elmúlt egy évben az élelmiszerek és a szeszes italok, dohányáruk ára emelkedett jelentős mértékben. Márciushoz képest az élelmiszerek ára a megszokottnál nagyobb mértékben nőtt, amiben a koronavírus-járvány hatásai is szerepet játszhattak. A járműüzemanyagok ára a jelentősen visszaeső olajárak következtében erőteljesen csökkent egy hónap alatt - közölte a KSH.
12 hónap alatt, 2019. áprilishoz viszonyítva az élelmiszerek ára 8,7%-kal nőtt, ezen belül a sertéshúsé 28,9, a párizsi, kolbászé 22,3, az idényáras élelmiszereké (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 15,1, a cukoré 14,1, a szalámi, szárazkolbász és sonkáé 12,5%-kal lett magasabb. A szeszes italok, dohányáruk ára átlagosan 7,2, ezen belül a dohányáruké 11,1%-kal emelkedett. A szolgáltatásokért 3,0%-kal kellett többet fizetni, ezen belül a szerencsejátékok ára 7,8, a lakbér pedig 5,6%-kal nőtt. A járműüzemanyagok ára 22,7%-kal csökkent.
1 hónap alatt, 2020. márciushoz viszonyítva a fogyasztói árak átlagosan 0,6%-kal mérséklődtek. Az élelmiszerek ára az ilyenkor megszokottnál nagyobb mértékben, átlagosan 1,4%-kal nőtt, amiben a koronavírus-járvány okozta megnövekedett kereslet is szerepet játszott. Az élelmiszereken belül az idényáras élelmiszerek ára (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 6,2, a párizsi, kolbászé 3,5, a csokoládé, kakaóé 3,4, a sertéshúsé és a tojásé 2,8-2,8, a liszté 2,0, a baromfihúsé 1,5%-kal lett magasabb. A ruházkodási cikkekért 1,4, a szeszes italok, dohányárukért 0,7%-kal kellett többet fizetni, ez utóbbin belül a dohányáruk 1,5%-kal drágultak. A szolgáltatások ára 0,2%-kal csökkent, ezen belül - az ingyenessé tett közterületi parkolás hatására - az autópályadíj, illetve gépkocsikölcsönzés, parkolás díja 22,5, a lakbér pedig 2,4%-kal mérséklődött. A járműüzemanyagok ára a jelentősen visszaeső olajárak hatására 16,4%-kal kisebb lett, így ez az egy termékkör önmagában 1,1 százalékponttal járult hozzá a fogyasztóiár-index egyhavi csökkenéséhez.
2020. január-áprilisban az előző év azonos időszakához képest a fogyasztói árak átlagosan 3,9%-kal nőttek.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml