A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Ezeket a magyar vállalkozókat is tönkreteheti a koronavírus: rosszul döntöttek cégalapításkor
Magyarországon a társas vállalkozások jelentős része a tulajdonosok lakcímén működik, ez a koronavírus járvány idején külön nehézség elé is állíthatja a vállalkozók egy részét.
A hazai társas vállalkozások jelentős része mikrovállalkozás, így részben természetes, hogy sok vállalkozás székhelye esik egybe valamelyik tulajdonos lakcímével. Azonban ez a gyakorlat távolról sem csak a kisvállalatokra jellemző, a jelenség szép számban azonosítható a nagyobb vállalkozások körében is az Opten elemzése szerint.
Hazánkban a vállalkozások 37,5 százalékának esik egybe a székhelye valamelyik tulajdonos lakcímével. Ez teljesen természetes egy mikrovállalkozás esetében, de gyakorlatilag kézenfekvő alternatíva minden induló vállalkozás számára. A gyakorlat csökken a cégméret növekedésével, de még a legnagyobb vállalkozások körében is meglepően magas ez az arány. Még az 1 milliárd forint nettó árbevételt meghaladó vállalkozások körében is 6 százalék felett van a tulajdonos címére bejegyzett vállalkozások száma.
Természetesen az, hogy egy vállalkozás székhelye a tulajdonos címével megegyezik, nem jelenti feltétlen azt, hogy a munka teljes egészében ott zajlik. A cégek rendelkezhetnek a székhely mellett telephellyel, fiókteleppel, de megjelölhetik külön a központi ügyintézés helyét is. Ezek mellett is előfordulhat, hogy egy vállalkozás csak kényelmi szempontból nem módosította még a székhelyét, de érdemi tevékenység nem folyik a bejegyzett székhelyen. A székhely azonban általánosságban jelentős szerepet tölt be mind gyakorlati, mind adminisztrációs, mind cégjogi értelemben, így annak komoly jelentősége van, ha egy tulajdonos a saját címén működteti a vállalkozást.
Ennek napjainkban különös jelentősége lehet, hiszen ez a koronavírus járvány idején plusz kérdéseket is felvet. Alapvetően, ha egy vállalkozás kisebb családi cég, és a cégben csak közeli családtagok dolgoznak, akkor ők akár még jobb esélyekkel is indulnak a home office bevezetésében. Természetesen ez is tevékenységfüggő, még a legkisebb családi vállalkozásokat is károsan érintheti a kötelező távolságtartás, ha az ügyfélkörükkel, beszállítóikkal nem tudják tartani a kapcsolatot.
A nehézségek ott kezdhetnek erősebben körvonalazódni, ahol a tulajdonosi kör több családból kerül ki, vagy a tulajdonosokon kívül mások is dolgoznak a cégben. Jelenleg 194 ezer vállalkozás működik valamelyik tulajdonos címén, ezen vállalkozások közül 74 ezer olyan, ahol a tulajdonosok címe nem egyezik. Azonban még ezeken felül is több tízezer olyan tulajdonos lakhelyére bejelentett vállalkozás van, ahol az ügyvezető címe eltér, vagy egyéb alkalmazottak is dolgoznak a vállalkozásban. Így a koronavírus következtében bevezetett korlátozások vélhetően sok cégnél akadályozzák közvetlenül is a munkavégzést.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A hazai cégvezetési gyakorlatra jellemző érdekesség, hogy jelenleg 65 ezer cégtulajdonos van az országban, ahol a cégtulajdonos címén egyéni vállalkozás is működik. A korlátozások tehát valójában ennél is összetettebb hatást eredményezhetnek, hiszen több vállalkozás tevékenysége is összpontosulhat egy lakcímen.
Regionális kitekintésben Pest, Jász-Nagykun-Szolnok és Hajdú-Bihar megyében a legmagasabb a tulajdonos címére bejelentett vállalkozások aránya, míg Budapesten, Zala és Vas megyében a legalacsonyabb.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








