Már csak néhány napjuk maradt a vásárlóknak és a webshopoknak, ha azt szeretnék, hogy a karácsonyi csomagok időben megérkezzenek.
Alig egy hét van már csak húsvétig, az idén azonban más lesz az ünnep, mint megszokhattuk. A népes családi összejövetelek elmaradása miatt sokkal kevesebbet vásárolunk.
A normál, járványmentes időszakban húsvét előtt akár már két héttel 30-40 százalékkal is megugrik a vásárlói kosár értéke, az idén viszont az utolsó két-három napra maradhat az ünnepi nagybevásárlás - derült ki a Világgazdaság körképéből. A Tesco, a SPAR, a Lidl, a CBA, az Auchan és az Aldi válaszaiból arra lehet következtetni, hogy a fogyasztók többsége a vírushelyzet miatt megváltozott körülmények között nem is szembesült még azzal, hogy a jövő hét végén már itt az ünnep.
A népes családi összejövetelek elmaradása a fogyasztási többlet ellen hathat: az Auchanban például sonkából 9 százalékkal, húsvéti édességekből pedig 40 százalékkal adnak el kevesebbet, mint tavaly ilyenkor.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








