Magyarország az élmezőnyben a túlsúly terén: a felnőttek 57%-a érintett. Mi áll a háttérben, és merre van a kiút? Nézd meg friss elemzésünket!
A szakszervezetek szerint a 112-es segélyhívószám általánossá tétele emberéleteket veszélyeztet - írja a Népszava .A gond mentők és a tűzoltók szerintaz, hogy régebben a segélykérések azonnal a területileg illetékes központokhoz érkeztek, amelyek azonnal és érdemben tudtak intézkedni, most viszont két központba, Szombathelyre és Miskolcra futnak be a hívások, így az egész procedúra lassú.
,A szombathelyi és a miskolci központ jelentős időveszteséget idéz elő, amikor az ország egy másik, távoli területéről szóló segélyhívás helyét, a bejelentő személyét igyekszik beazonosítani, miközben régebben a regionális diszpécserközpontok már sokkal kevesebb információ alapján, és sokkal hamarabb útnak tudták indítani a mentőkocsikat - írja a lap. Ráadásul így könnyen előfordulhat az is, hogy a mentőket rossz helyszínre küldik, merta diszpécser nem érti pontosan a helyszínt, és olyan is előfordult, hogy a beteg a hibás intézkedés miatt elhunyt.
Szintén problémásnak ítélik a szakszervezetek, hogy a 112-es operátorok csak alapképzésben részesültek, míg korábban mentődiszpécserek fogadták a hívásokat, akik gyorsan és szakszerűen tudtak telefonon keresztül segítséget nyújtani egy újraélesztésben például.
Hogy a rendszer nem működik, azt jól mutatja K. Edina esete, aki az édesanyjához szerette volna kihívni a mentőket, miután az asszony rosszul lett. Több mint 10 perc telt el ugyanis, mire valaki felvette a telefont a 112-es segélyvonalon - írta a Blikk. A családnak az volt a szerencséje, hogy elsőként a házi orvost hívták, aki, míg a mentőre vártak, stabilizálta a nőt. Az ORFK pénteken közölte, a 104-es segélyhívások Pest megyéből és Budapestről egyelőre nem a 112-es hívásfogadó központokba, hanem közvetlenül a mentőszolgálathoz futnak be. Azt írják, 2017. december 12-én 10 óra 8 perc 52 másodperckor kezdeményezett segélyhívásban egy férfi kérte a mentőszolgálat kapcsolását, mivel a 104-es segélyhívó számot nem vették fel."A hívásfogadó központok személyi állománya a beérkező hívásokat minden esetben fogadja és a bejelentés tartalma alapján továbbítja az intézkedésre köteles készenléti szerv részére. A 112-es hívásfogadó operátorok nem irányítják a mentőszolgálat járműveit, az a területileg illetékes készenléti szervek feladata" - írták.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








