Az elmúlt év során jelentős mértékben nőtt a szolgáltatójukkal elégedetlen banki és biztosítói ügyfelek száma. Az IFUA Horváth & Partners és a Data Research Pénzintézeti MOSAIC felméréssorozatának legújabb tanulmánya szerint a bankok ügyfelei elsősorban a konkurensek jobb ajánlatai miatt, a biztosítóké pedig a magas díjak miatt váltanak szolgáltatót.
A tanulmány egyik legmegdöbbentőbb megállapítása, hogy 2010 januárjában a magyar lakossági ügyfelek 73%-a rendelkezett folyószámlával, vagyis a lakosság valamivel több, mint negyede nem rendelkezik semmiféle bankkapcsolattal.
A felsőfokú végzettséggel rendelkezők 96%-ának van folyószámlája, 85%-uknak valamilyen biztosítása, ugyanakkor a legfeljebb 8 általánossal rendelkező emberek 51%-ának nincs számlája, 60%-uknak pedig semmilyen biztosítása nincs.

A 25 év alattiak 76%-a nem rendelkezik biztosítással, de 71%-uk már nyitott folyószámlát valamelyik pénzintézetnél. Bankválasztás szempontjából ez a kor a meghatározó, de a fő biztosító kiválasztása eltolódik egészen a 40 éves korig.
A 65 év felettiek 61%-ának nincs bankkapcsolata, de 57%-uknak van valamilyen - jellemzően lakás - biztosítása. A lakosság körében 35 és 50 éves kor között a legmagasabb a pénzügyi aktivitás, még akár egy-két évtizednek is el kell telni, hogy az idősebb korosztály hasonló arányban rendelkezzen banki és biztosítási termékekkel.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az emberek alig 10%-a rendelkezik bankbetéttel (egy évvel korábban még 13%-a), így a megtakarításokat ösztönző intézkedések nem hoztak pozitív eredményeket az elmúlt egy évben.
Minden tizedik háztartásnak van lakáshitele, ugyanannyi rendelkezik folyószámlahitellel. A magyarok fele rendelkezik lakásbiztosítással, minden hatodik ügyfél gondol a jövőre és valamelyik önkéntes nyugdíjpénztár tagja.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








