A Magyar Nemzeti Bank 2010-es emlékpénz-kibocsátási programjának megfelelően ma két azonos témájú és érmeképű, de eltérő címletű emlékérmét bocsát ki.
A Magyar Nemzeti Bank "Szent István intelmei"megnevezéssel 500 ezer és 50 ezer forintos címletű arany emlékérméket bocsát ki. Az érmék elő- és hátlapján látható képek és feliratok - az értékjelzés kivételével - azonosak, az emlékérmék mérete és tömege azonban elérő.
A nagyobbik, 500 ezer forintos érme 62,838 gramm (azaz 18 dukát) tömegű, átmérője 46 milliméter. A kisebb 50 ezer forintos emlékérme 22 milliméter széles és 6,982 gramm (azaz 2 dukát) tömegű. Mindkét érme 986 ezrelék finomságú aranyból készült. A félmillió forint névértékű érméből mindössze 500 darab verhető összesen, míg a kisebb pénzből 5000 darab készíthető.

Az emlékérmék előlapján, a középmezőben Szent István király Intelmei Szent Imre herceghez középkori latin nyelvű kézírásos szövegének bevezetése - "In nomine Domini nostri Ihesu Christi: Incipit Decretum sancti Regis Stephani" (Thuróczy-krónika, XV. század) - olvasható, szabálytalan pergamenre helyezve. A szövegtől balra a "2010" verési évszám, jobbra a "BP." verdejel, alatta két vízszintes sorban az értékjelzés és a "FORINT" felirat látható. Az előlap felső részén, félköriratban a "MAGYAR KÖZTÁRSASÁG" felirat olvasható.

Az emlékérmék hátlapján, a középmezőben Szent István király és Szent Imre herceg ábrázolása látható, amely a mateóci (Matejovce, ma a szlovákiai Poprád településrésze) Szent István király plébániatemplom XV. századi szárnyas oltárának főoltárképe alapján készült. Az emlékérme szélén, felső köriratban a "SZENT ISTVÁN KIRÁLY INTELMEI", alsó köriratban a "SZENT IMRE HERCEGHEZ" felirat olvasható. Az emlékérmék alsó részén, Szent István király és Szent Imre herceg ábrázolásától jobbra található Szöllőssy Enikő tervezőművész mesterjegye.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az MNB idei emlékpénz-kibocsátási programjában további három emlékérme kibocsátása szerepel, melyek közül kettő Erkel Ferencet, egy pedig Bíró Józsefet, a golyóstoll feltalálóját fogja ábrázolni.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







