A 0 százalékos THM az idei ünnepi szezonban is az egyik legkeresettebb finanszírozási forma a hazai webáruházakban. Sokan nincsenek tisztában a hátulütőkkel.
Nem nyugodott meg a lakosság a szélesedő körben elérhető vakcina hírétől, továbbra is maradtak a maszkok és a gyakori kézmosások, ugyanakkor lazult a magyarok általános fegyelme. Az idősebb korosztályban nem csak az oltási hajlandóság, de a regisztrációs arány is kiemelkedően magas - derül ki friss Covid-19 kutatási eredményekből.
A nyári adatokhoz viszonyítva jelentősen visszaesett azon felnőtt lakosok száma, akik a védőoltás megjelenésétől a járvány gyors lezárását várják. Míg júliusban közel minden harmadik honfitásunk a hatékony vakcináció megjelenésétől tette függővé a vírus leküzdését, jelenleg a magyar felnőttek csak valamivel több, mint ötöde gondolja így (22%). Nagy többség a kormány és/vagy a járványügyi hatóság bejelentése után tekintené lezártnak a járványt (25% és 22%), míg további 17% a szigorító intézkedések feloldásával érezné megoldottnak a krízishelyzetet - derült ki az az Ipsos Covid-19 kutatássorozatának februári méréséből.
Régi élethez való visszatérés feltétele
Az idősebb korosztály tagjait az átlagnál jobban megnyugtatja az oltóanyagok magyarországi megjelenése, míg a fiatalok a központi szigorító intézkedések feloldását említik a többi társadalmi réteghez képest gyakrabban. További érdekesség, hogy általánosságban bizonytalanabbnak tűnnek a 30 év alattiak a kérdést illetően, mint más korcsoportok (11% tartózkodott a választól, szemben a 7%-os lakossági átlaggal).
A lakosság általános oltási hajlandósága a friss mérés szerint 47%, míg a hivatalos weboldalon regisztráltak aránya a teljes felnőtt lakosság bázisán mérve 21% (amelyben benne van az a néhány százalék is, akik már megkapták a védőoltást).
Oltási hajlandóság
Korosztály szerint jelentős különbségek rajzolódnak ki, a 60 év felettiek oltási hajlandósága közel duplája a legfiatalabb, 30 év alatti korosztályénak (63% vs. 34%). Az egyének szociális és demográfiai hátterének függvényében tapasztalható különbségek azonban nem csak az elétkor tekintetében jelentősek: a legidősebb korosztályéhoz hasonló magas értéket mutatnak például a diplomások körében, illetve a főváros teljes lakosságán felvett mutatók is (61% és 66%).
A jelenleg elérhető védőoltásokra nyitott magyarok 45%-a regisztrált már a kormány által létrehozott weboldalon. A regisztrációs hajlandóság az életkor előrehaladtával szintén dinamikusan nő, a 60 év felettiek többsége már megtette szükséges lépéseket ahhoz, hogy minél előbb vakcinához jusson.
Regisztrációs hajlandóság
Az oltásra való regisztrációt illetően ismét a felsőfokú végzettségűek emelhetők ki (53%), ugyanakkor az oltásra leginkább nyitott fővárosi lakosság, illetve ezzel egyidőben a községek, falvak lakossága (egyelőre még) az országos átlagnál jobban idegenkedik az online jelentkezéstől (43%).
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A tizenegyedik hónapja visszatérően elkészített kimutatás szerint az országban továbbra is magas a maszkviselés és a gyakori kézmosás aránya, demográfiai szegmenstől függetlenül.
Személyes védekezési módok
A további személyes védekezési formák tekintetében ugyanakkor jelentős visszaesés mérhető az elmúlt hónapban. Nem csak januárhoz, de a karácsonyi időszakhoz képest is jóval bátrabban találkoznak a magyarok ismerősökkel, barátokkal, utaznak belföldön, illetve mennek közösségbe. Az általános fegyelem lazulásának jele emellett a kézfogások növekvő gyakorisága is, amely a szeptemberi, azaz a vírus második hulláma előtti szintre állt vissza.
Az Ipsos havi rendszerességű Omnibusz kutatásának eredményei reprezentálják a hazai 18 éven felüli magyar népességet a legfontosabb társadalmi-demográfiai mutatók (így életkor, nem, iskolai végzettség, lakóhely szerinti régió, településtípus) szerint. A kutatócég április óta immár több, mint 11 000 rekordra bővült Covid-19 adatbázisa, illetve az abból készült - akár egyedi, konkrét ügyféligényre szabott - elemzések megvásárolhatók. Részletekért keresse szakértőinket.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








