6 °C Budapest

Ezek a leggyakoribb lakáskárok: jön a szezonja

2020. május 19. 13:32

Kevesen tudják, hogy a vezetékes vízkárok évről évre az élen szerepelnek a leggyakoribb lakáskárok listáján. 2020 első negyedévében közel fél milliárd forintnyi összeget fordítottak az ezekből eredő költségek fedezésére. A kárrendezés ráadásul nehézségekbe ütközhet a járványidőszakban, azonban ma már lehetőség van arra, hogy videós kapcsolattal járjuk végig a kárfelmérés egész folyamatát, a kárösszeget akár néhány perccel később már a számlánkon tudhassuk.

Kevesen mondhatják el magukról, hogy ne áztatta volna még el a lakásukat a felső szomszéd, ne lett volna már csőtörés a konyhájukban vagy éppen ne vesztegetettek volna el több köbméter vizet a kerti vízrendszer sérülése miatt. A vezetékes vízkárok évek óta stabilan tartják magukat a leggyakoribb lakáskárok listáján, 2019-ben közel 50 000 bejelentés érkezett ilyen jellegű kár kapcsán a Generali Biztosítóhoz. A víz-, csatorna-, fűtés-, hűtés- és egyéb vezetékek törése vagy dugulása, valamint az ebből fakadó károk továbbra is jelentősek: míg 2017-ben még átlagosan több mint 50 000 forintot fizetett ki a biztosító vízkárok kapcsán, 2019-ben már 60 000 forintot meghaladó összegre rúgott a kifizetések éves átlagösszege. A legtöbb káreset klasszikusan a téli és a nyári időszakban történik a szélsőséges hőmérsékletnek és a vezetékek fokozott terhelésének köszönhetően.

Villámgyors és szakszerű - ezt várják a magyarok a kárrendezéstől

A nyári hónapokban tehát várhatóan emelkedni fog a vízkárral kapcsolatos bejelentések száma, de az otthon töltött idő drasztikus emelkedésének hatása is látszik már a biztosítók adatain: egyre több az otthoni káresemény. Bejelenteni tehát bőven van mit - csak nem mindegy, hogyan tesszük. A Generali friss reprezentatív kutatása szerint minden harmadik magyar károsult használta már okoseszközét kárbejelentésre, többségük 30-39 év közötti, és kisebb városok vagy falvak lakója (70 százalék). Legkevésbé a fővárosaik szeretnek élni a digitális kárrendezés előnyeivel, a megkérdezett online kárbejelentők mindössze 14 százaléka volt budapesti.

A válaszadók többsége számára (54 százalék) a gyorsaság és a szakszerűség volt az elsődleges szempont a kárrendezés folyamatában, ugyanakkor a kettő közül fontosabbnak bizonyult az, hogy mihamarabb megérkezzen a kárösszeg, mint hogy a kárfelmérés szakértő személy jelenlétében történjen. Azok közül, akik korábban nem használtak okoseszközöket a kárbejelentéshez, közel 60 százalék nyilatkozott úgy, hogy nem ragaszkodik a személyes ügyintézéshez, és amennyiben meggyorsítható vele a folyamat, szívesen rendezné a kárt a biztosítójával videós kapcsolaton keresztül.
Innen már nincs visszaút: felértékelődött a digitális ügyintézés

A kutatásból tehát kiderül, hogy az ügyfelek többsége nyitott a kárrendezés virtuális verziójára, 84 százalékuk élne a lehetőséggel, és csak 6 százalékuk zárkózott el a teljes mértékben az online ügyintézéstől. A járványidőszakban tagadhatatlan előnyei vannak a helyváltoztatást és személyes kontaktusokat nélkülöző kárrendezési folyamatnak, miközben az sem utolsó szempont, hogy milyen gyorsan jut hozzá a károsult a költségeit fedező összeghez. A Generalinál a videós kárrendezés a gépjármű-biztosítások mellett lakáskár esetén is lehetséges bizonyos károk esetén.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Hogy konkrét példát vegyünk: csőtörésnél a kárbejelentés a nap 24 órájában rendelkezésre álló internetes felületen is megtehető. Ezután a biztosító kollégái átirányítják az ügyfeleket a videós felületre. A bejelentő e-mailben megkapja a legfontosabb tudnivalókat, illetve azt a linket, amelyet telefonján vagy más okoseszközön megnyitva elindulhat a kárfelmérés. . Nincs tehát másra szükség, csupán egy email címre, egy kamerás mobileszközre, valamint internetkapcsolatra. A kétirányú videós kapcsolaton keresztül folytatott virtuális szemlén a károsult épületrészt, vagyontárgyakat minél pontosabban megmutatva a kamerán keresztül csupán 5-7 perc alatt megtörténhet a kárfelmérés. Amennyiben a videóhívás alapján a kár rendezhető, az azonnal indított kifizetés néhány perc múlva a károsult számláján lehet. Habár a koronavírus speciális helyzetbe hozta a biztosítókat, az ügyféligények alapján egyértelműen látszik, hogy a kárrendezés egy jelentős szelete a jövőben már a digitális térben zajlik majd.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2024. április 26. 19:11
A Fidesz EP-listájának vezetője arra hivatkozva utasította vissza a többi párt listavezetőjével való...
Kasza Elliott-tal  |  2024. április 26. 17:34
Na, nincs több Deutsche Bank részvényem. 2018 óta volt, abban az időben aktívan kereskedtem vele, az...
ChikansPlanet  |  2024. április 26. 11:32
Az Amazonas-medence esőerdeje fontos természeti kincsünk, amely gazdag növény- és állatvilággal, kit...
Holdblog  |  2024. április 26. 08:56
HOLD After Hours. Szabó Lászlóval helyre tesszük a szövőlepkéket, a kapitalizmust, a kapitalizmus kr...
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 27. szombat
Zita
17. hét
Április 27.
Morse nap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem