Jövő hét elejétől ugyan jelentősebb átalakulás indulhat Európa időjárásában, karácsony nagy részén még enyhe maradhat az idő.
Ahogy az utazásban, úgy immár az utasbiztosítások megkötésekor is hódít a last minute: a fogyasztói igények változása miatt ma már szinte minden biztosító kínál online a tárgynapon hatályba lépő konstrukciót - írja hétfői számában a Világgazdaság.
A cikk szerint azonban társaságonként eltérők a szabályok. A biztosítók zöménél a szerződési feltételek szerint a biztosítottnak a kötés pillanatában Magyarországon kell tartózkodnia. A Groupamánál a kötés során nyilatkozni is kell erről, a Mapfre biztosítónál pedig a külföldről kötött biztosítások érvénytelenek.
A többi biztosító azonban nem ilyen kemény: Bodor Máté, az Aegon utasbiztosítási üzletágának vezetője szerint ha az ügyfél nem tartózkodik Magyarországon, a kockázatviselés a következő nap nulladik órájában indul. De csak abban az esetben ellenőrzik a szerződés létrejöttének körülményeit, ha felmerül a visszaélés gyanúja, hogy az ügyfél már bekövetkezett káresemény költségeit kívánja a biztosítóra hárítani utólagos szerződéskötéssel. Hasonlóképpen nyilatkozott Vereczki András, az Uniqua lakossági biztosításokkal és kárrendezéssel foglalkozó területének vezetője.
Differenciált kockázatbalépéssel védekezik a visszaélések ellen az Allianz és az Európai Utazási Biztosító (EUB). Előbbinél a kockázatviselés a közlekedési balesetek, valamint a poggyász- és baleset-biztosítás esetében azonnal, minden más esetben két óra elteltével indul. Lengyel Márk, az EUB vezérigazgatója szerint náluk a díj befizetését követően kizárólag a közlekedési balesetek vonatkozásában kezdődik meg azonnal a kockázatviselés, más jellegű eseményekre a szerződés létrejöttét követő három órával válik élessé a biztosítás.
A Vodafone a Unionnal indított érdekes kezdeményezést: amikor az ügyfél átlépi a határt, az üdvözlő üzenet mellett a szolgáltató arra is felhívja a figyelmét, hogy adott esetben záros ideig még módja nyílik a mobilon keresztül utasbiztosítást kötni.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








