Felmérések szerint Európa más országainak kamaszaihoz képest nem isznak többet a magyar fiatalok. Azonban míg máshol inkább sört fogyasztanak a tizenévesek, Magyarországon a tömény italok népszerűek - írja a Népszabadság.
A magyar fiatalok egyáltalán nem isznak többet külföldi kortársaiknál. Egy néhány évvel ezelőtti, európai felmérés szerint 59 százalékuk mondta, hogy havi rendszerességgel iszik, az európai átlag 61 százalék. A hétvégi nagyivás, amikor legalább öt italt isznak meg egymás után, Magyarországon is egyre gyakoribb. Itthon a megkérdezett diákok harmada mondta, hogy havi rendszerességgel iszik legalább ennyit.
Aggasztó magyar sajátosság, hogy a kamaszok körében is kiemelkedően népszerűek a tömény italok. Más európai országokban inkább sört isznak a fiatalok, Magyarországon viszont a pálinkát, a vodkát vagy a konyakot a bor követi, és csak utána jön a sör.
Elekes Zsuzsanna szociológus, a magyarországi kutatás vezetője a lapnak elmondta: ennek egyszerűen az az oka, hogy ezektől olcsóbban be lehet rúgni, mint a sörtől vagy a bortól. Még egy területen kiugróan rosszak a magyar eredmények: a gyógyszerre ivó kamaszok aránya csak Csehországban magasabb, mint nálunk.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza