A MABISZ adatai szerint a teljes biztosítási piac 4,23 százalékos csökkenéssel zárta a tavalyi évet. Ezzel szemben a QBE Europe fióktelepévé alakult QBE-Atlasz 8,66 százalékos növekedést tudott felmutatni. A vállalat szerint a biztosítási piacon idén 10-15 százalékos visszaesés várható.
A teljes hazai biztosítási piac a MABISZ adatai szerint 4,23 százalékot zsugorodott 2008-ban. A Magyarországon kizárólag nem-élet jellegű biztosításokban érdekelt, elsősorban utasbiztosításairól ismert QBE Europe Fióktelep − korábbi nevén QBE-Atlasz − ezzel szemben 8,66 százalékos növekedést ért el. A társaság tavalyi díjbevétele elérte a 7 milliárd 62 millió forintot, szemben a 2007-es 6,5 milliárddal. Az anyavállalat, az ausztráliai székhelyű QBE Insurance Group Ltd. nyeresége némileg csökkent, adózás utáni profitja 2007-hez képest 3,5 százalékkal, 1,85 milliárd dollárra mérséklődött.
A nem-élet biztosítások hazai piaca 2008-ban 1,7 százalékot nőtt, így elmondható, hogy a QBE ebben a szegmensben is átlagon felül teljesített − mutatott rá Dénes Attila, a QBE hazai képviseletének vezérigazgatója. Tavaly júliusban a cég utasbiztosítások tekintetében minden idők legsikeresebb hónapját zárta, minthogy az is a múlt évben fordult elő először, hogy teljes díjbevétele meghaladta a hétmilliárd forintot. A QBE fiókteleppé válásának eredményeként az S&P besorolása A+-ra javult. Szintén 2008-ban ünnepelte a hazai cég a 20. születésnapját, és megőriztük piacvezető szerepünket az utasbiztosítási területen, ahol részesedésünk kis mértékben, 30 százalékra nőtt.
A vállalat reményei szerint - ha nem is a múlt évi lendülettel -, de 2009-ben is sikerül növelni a bevételt. A cég három, meghatározó üzletága − utas-, vállalati vagyon- és felelősségbiztosítások − a tervek szerint a 2008-as bevételekhez hasonlóak lesznek. A QBE a növekedést az új, réspiaci termékeitől várja. Ugyanakkor a biztosítási piac mind az élet, mind a nem-élet üzletágakban tovább csökken majd, számításaink szerint összességében 10-15 százalékos visszaesés várható − jósolja Dénes Attila.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Másképp járnak a reptéri BKK-járatok a következő napokban
- Rájöttek, mi okozhatta az áradást hozó dubaji felhőszakadást
- Késelés lett a társasházi vita vége
- Nem minden kérdésben ragaszkodnak a lengyelek a vétójoghoz
- Szijjártó Péter: megkezdődött Paks 2 reaktortartályának gyártása
- Száz éve nem látott pusztítást végzett a fagy a cseh gyümölcsösökben