Baby-, vagy dédisittert is kérhetünk a sárga angyaltól!

2009. április 17. 12:30

Az assistance szolgáltatások a mindennapi élet sürgős helyzeteire problémáira igyekeznek optimális megoldást nyújtani, ezt vállalja a Europ Assistance Csoport, illetve az immár tíz éve működő Europ Assistance Magyarország Kft. is. A szektor, illetve a csoport azonban átalakulás, a személyi szolgáltatások forradalma előtt áll -hangzott el a mai sajtótájékoztatón.

Az Europ Assistance Csoport 1963-as franciaországi megalakulása óta a világ első számú, referencia szintű szolgáltatója az assistance (professzionális segítségnyújtás) szolgáltatások terén. A viilágszerte több mint 33 országban vállalattal jelenlévő csoport 115 millió ügyfélét látja el a nap 24 órájában utazás közben, vagy akár az otthonában felmerült probléma megoldásában, amihez egyetlen telefonhívásra van csak szükség, legyen szó babysitter igénybevételéről, vagy autónk menet közbeni lerobbanásáról.

Az Europ Assistance Csoport fő részvényese Európa harmadik legnagyobb biztosítási csoportja, a Generali France Group, mely 99,96% -kal, van jelen a cég tulajdonosi szerkezetében.

Szolgáltatásának kulcsa egyedülálló szolgáltató partnerekből álló világhálózata, mely a világ több mint 200 országában teszi lehetővé az azonnali helyszíni beavatkozást az év 365 napján. 2007-ben az Europ Assistance Csoport 2 telefonhívást fogadott másodpercenként, 12,5 millió esetben nyújtott assistance szolgáltatást világszerte.

Az assistance nélkülözhetetlen eszköze az egyedülálló szolgáltatói hálózat, mely jelenleg 410.000 szolgáltatót ölel fel világszerte a legkülönbözőbb szakmai felosztásban mindenekelőtt a következő területeken: autómentők, javítóműhelyek, autókölcsönzők, orvosok, kórházak, mentők, légitársaságok, szállodák, háztartási javítók-szerelők, ügyvédek, tolmácsok, utazási irodák, stb.

10 éve Magyarországon!

Az Europ Assistance Magyarország alapításának éve 1997. A 2008. évben a budapesti segélyhívó központ mintegy 150 000 beérkező hívást fogadott, 200 000 kimenő hívást intézett és 49 000 esetet kezelt gépjárműves, utazási, háztartási és egészségügyi területen. Tavaly a külföldön kezelt gépjárműves esetek száma közel 2800 volt, a legtöbb eset Romániában fordult, elő, de Ausztria és Németország közútjain is számos problémát hárítottak el.

Idén várhatóan a háztartások szűkös anyagi lehetőségei miatt főként a környező országokba, Horvátországba, Bulgáriába, Montenegróba utaznak majd, ezért a cég is erre a régióra helyezi idén a hangsúlyt.

Az Europ Assistance Magyarország jelenleg Magyarországon egyedülálló, több mint 700 partnerből álló, gépjármű, utazási, egészségügyi és háztartási problémák megoldásában járatos, szerződtetett és folyamatosan ellenőrzött országos szolgáltatói hálózatot üzemeltet.

Ennek köszönhetően a cég szolgáltatásokhoz kapcsolódó árbevétele az elmúlt 5 évben dinamikusan bővülni tudott: 2003-ban még 202 millió forint volt, tavaly azonban már a 850 millió forintot is meghaladta, és reményeik szerint 2010-ben eléri majd az egymilliárdot is.

Az árbevétel zöme, 40 százaléka az utazási szolgáltatásokhoz kapcsolódik, ezt követi 29 százalékkal a gépjárművekkel kapcsolatos segítségnyújtás, majd a háztartási (19%) és az egészségügyi (4%) szolgáltatások árbevétele, azonban utóbbi két területen kitörési pontot látnak a Europ Assistancenál - mondta el mai a mai sajtótájékoztatón Kálmár László ügyvezető igazgató.

A háztartási segítségnyújtás esetében keresletnövekedésre számítanak, mivel a családszerkezet átalakulásával, a várható élettartam növekedésével egyre több idős ember szorul majd családon kívüli segítségre, mikor önállóan nem tudják már ellátni magukat.

Az egészségügyi szolgáltatások területén pedig akkor várható majd igazi kitörési pont, mikor az itthon megkezdett, de napjainkban elnapolt egészségügyi privatizáció ismét napirendre kerül, és a kórházakkal, biztosítókkal szövetkezve az assistance cégek is szerepet kapnak a feladatok ellátásában.

Jelenleg az Europ Assistance Magyarország Kft. 30 százalékos piaci részesedéssel bír a hazai piacon, azonban az egyes szolgáltatási ágakon belül jelentősen eltér a piaci jelenléte. Utazási, és háztartási segítségnyújtás terén például 70-80 százalékos részesedéssel bír, ugyanakkor a gépjárművek területén erős a verseny többek között a Magyar Autóklubbal, illetve az Autohome Magyarország Kft.-vel, így itt csak 40 százalékos piaci részesedéssel bír.

A jövőt illetően azonban ezen a területen is erősíteni szeretné pozícióit a cég, így várhatóan ősszel egy új termékkel, egy az Autóklubéhoz hasonló szolgáltatással jelenik meg a piacon. Ígéretük szerint ez minőségében, és az egyéb kiegészítő szolgáltatások, így például egészségügyi szolgáltatások tekintetében is felülmúlja majd a versenytárs szolgáltatását.

NAPTÁR
Tovább
2021. szeptember 24. péntek
Gellért, Mercédesz
38. hét
Szeptember 24.
Kutatók éjszakája
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?