Az Union Biztosító 2008-ban 6,8 százalékos bővülés mellett 25,9 milliárd forintra növelte díjbevételét. Ez a növekedés látványosan szembement a biztosítási piac összteljesítményét, mely 4,3 százalékkal szűkült ez idő alatt.
Míg a nem-életbiztosítások díjbevétele 11,2 százalékkal nőtt, addig az életbiztosítások 3,4 százalékos növekedést tudtak felmutatni, így a két üzletág aránya 45-55 százalékot tesz ki a társaság portfoliójában.
"Az a tény, hogy a megváltozott piaci viszonyok között a piaci tendenciákkal ellentétben mind díj mind profit vonatkozásában jelentős növekedést értünk el, jelzi, hogy jó úton haladunk. A növekedést a kölcsönös előnyök mentén kialakított, rugalmas, az ügyféligényeket megértő partner kapcsolatoknak és a folyamatos termék innovációnak köszönhetjük. Ez - a költséghatékony működés mellett - az Union legnagyobb erőssége és egyben a korábbi növekedésünk alapja." - kommentálta Zsoldos Miklós az UNION Biztosító elnök-vezérigazgatója.
Életbiztosítások
A teljes piac 9,3 százalékos csökkenésével szemben az UNION életbiztosítási ágazatában folytatódott a növekedés. A társaság 3,4 százalékos növekedés mellett 2008-ban 14,4 milliárd forint díjbevételt realizált. Az elmúlt években az életbiztosítási piac teljesítményének túlnyomó részét gyakorlatilag a befektetési eszközalapokhoz kapcsolt életbiztosítások adták, így az Union is ennek a területnek köszönheti díjbevételének döntő részét, 12,9 milliárd forintot 2008-ban. Kedvezőbb képet mutatnak a folyamatos díjas módozatok, amelyek összességében 29,5 százalékkal nőttek. A gazdasági világválság hatása a befektetési egységekhez kötött életbiztosítások egyszeri díjas formáinál érezhető a leginkább, ahol a díjbevételek 3,4 százalékkal mérséklődtek, de így is 9,1 milliárd forint díjbevételt hoztak a társaságnak. A piaci visszaesése ezen a területen 32,1 százalék volt.
Nem-életbiztosítások
Kiemelkedő növekedésről tanúskodott a nem-életbiztosítási üzletág, amely a piac 1,8 százalékos emelkedésével szemben 11,2 százalékos bővüléssel 11,5 milliárd forintos díjbevételt hozott a társaságnak. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások 4,3 százalékos díjbevétel-növekedése is meghaladta a piac növekedését (1,0%). Hasonlóan pozitív képet mutattak a casco biztosítások is: a piaci 3,2 százalékos csökkenéssel szemben 1,8 százalékos növekedést felmutatva 3,5 milliárd forint díjbevételt hoztak az elmúlt évben, elsősorban a beépített casco módozatok sikerének köszönhetően.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A társaság portfolióján belül a legnagyobb növekedést (31,7%) az egyéb vagyonbiztosítások hozták, a 3,9 milliárd forint vagyonbiztosítási díjbevételhez a lakásbiztosítások 1 milliárd forinttal járultak hozzá. Jelentős díjbevétel származik a közép- és nagyvállalatok egyedi vagyonbiztosításaiból, köszönhetően annak a megnövekedett kockázatvállalási kapacitásnak is, amellyel az Union rendelkezik, amióta a régió egyik legnagyobb biztosítástechnikai kapacitásával rendelkező Vienna International Underwriters (VIU) szervezethez csatlakozott.
Az Union Biztosító adózás előtti eredménye 23 százalékos növekedés mellett tavaly 806,3 millió forint volt, adózás után ebből 664 millió forint maradt. Ehhez az eredményhez nagyban hozzájárult a biztosító tudatos költséggazdálkodása, a magasabb profitot termelő termékek súlyának növekedése a társaság portfoliójában, valamint a kockázatarányos kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási tarifastruktúra.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Száz éve nem látott pusztítást végzett a fagy a cseh gyümölcsösökben
- Egy kilencéves fiú nyerte a sikító Európa-bajnokságot – videó
- Számít Balogh Botondra a Parma
- Függőny: aláírták az Operaház új kollektív szerződését
- Titokzatos nagy vásárlás előtt az OTP
- Több száz világháborús bombát találtak a régi athéni repülőtér alatt