Az Union Biztosító 2008-ban 6,8 százalékos bővülés mellett 25,9 milliárd forintra növelte díjbevételét. Ez a növekedés látványosan szembement a biztosítási piac összteljesítményét, mely 4,3 százalékkal szűkült ez idő alatt.
Míg a nem-életbiztosítások díjbevétele 11,2 százalékkal nőtt, addig az életbiztosítások 3,4 százalékos növekedést tudtak felmutatni, így a két üzletág aránya 45-55 százalékot tesz ki a társaság portfoliójában.
"Az a tény, hogy a megváltozott piaci viszonyok között a piaci tendenciákkal ellentétben mind díj mind profit vonatkozásában jelentős növekedést értünk el, jelzi, hogy jó úton haladunk. A növekedést a kölcsönös előnyök mentén kialakított, rugalmas, az ügyféligényeket megértő partner kapcsolatoknak és a folyamatos termék innovációnak köszönhetjük. Ez - a költséghatékony működés mellett - az Union legnagyobb erőssége és egyben a korábbi növekedésünk alapja." - kommentálta Zsoldos Miklós az UNION Biztosító elnök-vezérigazgatója.
Életbiztosítások
A teljes piac 9,3 százalékos csökkenésével szemben az UNION életbiztosítási ágazatában folytatódott a növekedés. A társaság 3,4 százalékos növekedés mellett 2008-ban 14,4 milliárd forint díjbevételt realizált. Az elmúlt években az életbiztosítási piac teljesítményének túlnyomó részét gyakorlatilag a befektetési eszközalapokhoz kapcsolt életbiztosítások adták, így az Union is ennek a területnek köszönheti díjbevételének döntő részét, 12,9 milliárd forintot 2008-ban. Kedvezőbb képet mutatnak a folyamatos díjas módozatok, amelyek összességében 29,5 százalékkal nőttek. A gazdasági világválság hatása a befektetési egységekhez kötött életbiztosítások egyszeri díjas formáinál érezhető a leginkább, ahol a díjbevételek 3,4 százalékkal mérséklődtek, de így is 9,1 milliárd forint díjbevételt hoztak a társaságnak. A piaci visszaesése ezen a területen 32,1 százalék volt.
Nem-életbiztosítások
Kiemelkedő növekedésről tanúskodott a nem-életbiztosítási üzletág, amely a piac 1,8 százalékos emelkedésével szemben 11,2 százalékos bővüléssel 11,5 milliárd forintos díjbevételt hozott a társaságnak. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások 4,3 százalékos díjbevétel-növekedése is meghaladta a piac növekedését (1,0%). Hasonlóan pozitív képet mutattak a casco biztosítások is: a piaci 3,2 százalékos csökkenéssel szemben 1,8 százalékos növekedést felmutatva 3,5 milliárd forint díjbevételt hoztak az elmúlt évben, elsősorban a beépített casco módozatok sikerének köszönhetően.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A társaság portfolióján belül a legnagyobb növekedést (31,7%) az egyéb vagyonbiztosítások hozták, a 3,9 milliárd forint vagyonbiztosítási díjbevételhez a lakásbiztosítások 1 milliárd forinttal járultak hozzá. Jelentős díjbevétel származik a közép- és nagyvállalatok egyedi vagyonbiztosításaiból, köszönhetően annak a megnövekedett kockázatvállalási kapacitásnak is, amellyel az Union rendelkezik, amióta a régió egyik legnagyobb biztosítástechnikai kapacitásával rendelkező Vienna International Underwriters (VIU) szervezethez csatlakozott.
Az Union Biztosító adózás előtti eredménye 23 százalékos növekedés mellett tavaly 806,3 millió forint volt, adózás után ebből 664 millió forint maradt. Ehhez az eredményhez nagyban hozzájárult a biztosító tudatos költséggazdálkodása, a magasabb profitot termelő termékek súlyának növekedése a társaság portfoliójában, valamint a kockázatarányos kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási tarifastruktúra.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Még idén elérheti a százmilliárdos álomhatárt ez a magyar étrend-kiegészítő gyártó
Lévai Bálintot, a BioTechUSA vezérigazgatóját és társtulajdonosát kérdeztük.
-
Kiváló minőség a tányérodon – KMÉ-védjegyes termékek a Mecsek Baromfi Kft.-től (x)
A Mecsek Baromfi Kft. friss csirkehúsai elnyerték a KMÉ-védjegyet, amely biztosítja a vásárlók számára a valóban kiemelkedő minőséget.
-
A magyar befektetők fele nagy lehetőséget szalaszt el (x)
Egyre nagyobb az érdeklődés a TBSZ iránt, a befektetők többsége viszont még mindig nem használja ki ennek az adóhatékony befektetési módnak az előnyeit.
-
Hoppá! Tudtad melyik bank lett a legjobb lakossági állampapír forgalmazó? (x)
Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) idén is a Gránit Banknak ítélte „Az év Lakossági állampapír forgalmazója” díj ezüst fokozatát.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


