12 °C Budapest

Mi vonzza az ügynököket ? - Lehullt a lepel

Pénzcentrum
2007. április 18. 05:40

A biztosítások kapcsán sokszor elhangzott már az, hogy az ember elemi igénye és legfőbb célja a biztonság elérése. De arról, hogy egy családban ki dönti el, hogy vegyenek-e biztosítást, vagy hogyan befolyásolja a biztosítási szolgáltatás vásárlását egy hitelkártya megléte, igen kevés szó esik. Nézzük mi befolyásol minket, akár tudat alatt is!

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

Döntéseinket alapvetően, egy biztosítási konstrukció megvásárlásánál, a kockázatvállalási hajlandóságunk, pénzügyi tudatosságunk és a biztosítókhoz kapcsolódó attitűdünk határozza meg. Kezdjük a kockázatokkal!

Mint ahogy már a cikk elején említettük, alapvetően mindenki biztonságra törekszik. A biztosítások esetében, a családi biztonság az, amely a fogyasztók hosszú távú döntéseiben kiemelkedő szerepet játszik. Jóllehet az ilyen természetű vásárlás férfi-dominanciájú, biztosítások esetében a döntést a nővel közösen hozzák meg.

Az életbiztosítások tekintetében az attitűdöknek egy speciális mivoltát mindenképpen figyelembe kell venni, ez pedig nem más minta kockázatokkal szembeni beállítódás.

A másik igen fontos momentum a biztosítási termékek vásárlásánál az öngondoskodás. A gazdasági átalakulás hazánkban gyorsabban lezajlott, mint az emberek szemléletváltása, és ez a biztosítások tekintetében is érezhető. A lakosság az állam kivonulását, illetve a támogatások csökkentését egyes területeken (például: nyugdíj) igen nehezen viseli. És egyre többen keresnek megoldást ezen űr betöltésére, itt van kiemelkedő szerepe a biztosítóknak.

Azonban az igen nehezen elképzelhető, hogy a hazai társaságok a fogyasztói attitűdökhöz igazítsák termékpalettájukat, már csak azért is, mert a biztosítási piac megítélése is meglehetősen negatív. Ezért a biztosítók kénytelenek megkísérelni az emberek attitűdjének megváltoztatását, ha további piacokat akarnak szerezni. És akarnak.

Ha megkérdezzük a társaságok potenciális ügyfeleit, hogy mi jut eszükbe a biztosítás szó hallatán, akkor az öngondoskodás, a vagyoni biztonság, az előtakarékosság és a házaló ügynök válaszukat kapnánk a leggyakrabban.

Ez utóbbinak kiemelkedő szerepe van az ügyfelek döntéseiben. Ugyanis egy biztosítási szerződés esetében az ügyfelek igen magas százalékban átolvassák a teljes szerződést. Amelyek nyelvezete gyakran "átlag halandó" számára teljesen érthetetlen. Ezért itt kiemelt szerepe van a termék értékesítőjének, ezáltal is javítva, az amúgy nem oly fényes képet a szektor megítéléséről.

INDUL A TURMIX, A PÉNZCENTRUM HETI HÍRLEVELE!

Ha a napi hírzaj nélkül szeretnéd olvasni a Pénzcentrum legjobb anyagait, IRATKOZZ FEL HETI HÍRVELEÜNKRE, A TURMIXRA. A legizgalmasabb sztorijaink, heti egyszer, egyenesen a postaládádba.

Az ügyfelek az Internetet a leggyorsabb és a leghatékonyabb rendelésfelvevő eszköznek tartják, a biztosításokhoz kapcsolódó információk mennyiségét és minőségét illetően azonban már bizonytalanság tapasztalható. Ez tovább erősíti a közvetítők szerepét.

Család, gyerek, hitelkártya

A TGI által készített felmérésből kiderül, hogy a gyermekszám, a gyermekek életkora és a családi állapot nem igazán befolyásolja a biztosításkötést. A családi állapot inkább tendenciájában mutat összefüggést az egyes biztosítástípusok választásával.

A vizsgálat egyik meglepő eredménye, hogy azok akik hitelkártyával rendelkeznek, pozitívabban viszonyulnak a biztosításokhoz.

A hitelkártyával való költekezésre való hajlandóság és a megtakarításra való szándék olyan jövedelmi helyzetet határoz meg, ami természetszerűen befolyásolja a biztosításvásárlás képességét.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. október 28. csütörtök
Simon, Szimonetta
43. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. október 28. 12:00