Külföldön az ügyfelek jelentős része online intézi biztosítással kapcsolatos ügyeit. Nem csak a biztosítási szerződések kötése folyik a Neten keresztül, hanem a kárbejelentés és adatváltozás bejelentése is. Ez a tendencia egyre inkább megfigyelhető hazánkban is. Azonban néhány kérdést mindenképpen felvet az on-line térnyerése: miért járnak jobban az ügyfelek, mivel szállnak versenybe a nagy alkuszcégek és talpon maradnak-e a kicsik?
Ezekről a kérdésekről, az alkuszpiacon lezajló folyamatokról és a cég által megvalósított innovációkról kérdeztük Mestyán Andrást, a CLB Független Biztosítási Alkusz KFT. Értékesítési igazgatóját és Marosvölgyi Pétert, a CLB on-line üzletágvezetőjét.
Pénzcentrum:Számítanak-e a az alkuszpiac szűkülésére?
Mestyán András: Az alkusztevékenységgel kapcsolatos szigorodó törvényi és Uniós szabályozások egyre inkább abba az irányba mutatnak, hogy a kisebb alkuszcégeknek az informatikával, az egyéb adminisztrációs és egyéb pénzügyi kötelezettségekkel kapcsolatos terheik miatt, illetve a piaci verseny erősödése miatt várható, hogy lesz egy alkuszszám csökkenés. De ez mindenképpen egy hosszú folyamat végeredményeként fog megtörténni. Tehát évek kellenek ahhoz, hogy a jelenlegi mintegy 350 cégből álló alkusztársadalom, száma lecsökkenjen és beálljon egy viszonylag állandó szintre.
Pénzcentrum: Az átláthatóságra való törekvésből és a szakma tisztulásából adódik a kérdés, hogy Önök a CLB-nél milyen követelményeket támasztanak a munkatársakkal szemben, milyen tudással és gyakorlattal vannak felvértezve az Önök munkatársai?
Mestyán András: Ha szakma tisztulásáról beszélünk akkor elsősorban itt a biztosítási szakmára kell gondolni. Az alkuszszakmában döntő többségében jól felkészült és tapasztalt szakemberek dolgoznak, tehát a tisztulásnak elsősorban nem itt kellene végbemenni. A törvényi feltételek nagyon szigorúan meghatározzák, hogy milyen vizsgákkal és gyakorlattal kell rendelkeznie egy alkusznak.
A CLB-nél már az új munkatársak kiválasztásánál magasra tesszük a mércét. Megvizsgáljuk a jelentkezők szakmai múltját, végzettségét, képességeit és rátermettségét. Folyamatos továbbképzéseket biztosítunk, nemcsak az új kollégák, hanem a már régebb óta itt dolgozó munkatársak számára is. Nagyon fontosnak tartjuk, hogy csapatunk minden tagja naprakész információval rendelkezzen a szakterületével és az egész piaccal kapcsolatban is, ezáltal tudják az ügyfelek felé azt a magas minőségi szolgáltatást nyújtani amit mi képviselni szeretnénk és sikerrel képviselünk is a piacon.
Pénzcentrum:A CLB már évek óta jelen van az on-line alkuszok piacán is. Ebben az évben azonban jelentős innovációt hajtottak végre ezen a területen. Mit várnak az on-line üzletágtól és miben nyújtanak többet a versenytársaiknál?
Mestyán András: A CLB a hagyományos on-line értékesíthető termékek mellett (kötelező, casco, lakás- és utasbiztosítás) a kockázati életbiztosításokat és a jogvédelmi biztosítást is kínálja Neten keresztül az ügyfeleinek. Az on-line biztosítás közvetítés egyre jelentősebb szeletet képvisel az értékesítési csatornák között. De természetesen nem válthatja fel teljes egészében az off-line értékesítést, mivel vannak olyan termékek melyek csak off-line csatornákon keresztül juttathatók el az ügyfelekhez.
Marosvölgyi Péter: A CLB on-line rendszere évek óta úgy működik, hogy a díjalapú kalkulációk mellett nagy hangsúlyt kap a szolgáltatások tartamának összehasonlítása is. Ettől az évtől kezdődően, a kötelező kampánnyal egy időben, pedig még plusz szolgáltatásokkal felszereljük a kalkulátorokat. Az ügyfélnek a díjak és a termék minősítése mellett lehetősége nyílik az egyes szolgáltatások közvetlen összehasonlítására is. Ez azt jelenti, hogy a díjak mellett az ügyfél egy összefoglaló táblázat segítségével megnézheti, hogy milyen szolgáltatások tartoznak a termékekhez és miből adódik két termék ára közti különbség. Megpróbálunk szubjektív minősítés helyett objektív minősítést alkalmazni.
A biztosítóknak lehetősége van arra is, hogy a termékeikhez egy rövid bemutatót publikáljanak Ezáltal is igyekszik a CLB ügyfelei számára a lehető legtöbb információt szolgáltatni, hogy a számukra legmegfelelőbb döntést hozhassák meg.
Pénzcentrum:Tavaly hány ügyfél váltott társaságot a kötelező kampány alatt a CLB honlapján és mekkora bővülésre számítanak az idén?
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 8,54 százalékos THM-el, és havi 127 668 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 9,01% a THM; a Raiffeisen Banknál 9,15%; a K&H Banknál 9,23%, az Erste Banknál pedig 9,63%; míg a MagNet Banknál 9,71%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Marosvölgyi Péter: Biztosító váltáskor tavaly az átlagos díj - az állomány egészét tekintve - 40-50 ezer forint között volt. Ha az évközi kötéseket nézzük, akkor az átlagos díj inkább a 60 ezer forinthoz közelített. Tehát itt már egy 20 ezer forintos különbség van. Az ügyfelek 75 százalékának érdemes váltania. Tavaly az on-line kötelező kötések száma nálunk 5000-re volt tehető, az idei évre mintegy 20000 kötésre számítunk.
Ami nagyon érdekes, mikor novemberben az ügyfél feljön az oldalra, hogy megtudja mennyivel változik a jövő évi díja, illetve milyen lehetőségei vannak az átkötésre, akkor ezt nagyon sok esetben csak az on-line alkuszoktól tudja meg, mivel a biztosító nem küldi ki neki a jövő évi díjértesítőt.
A CLB-nél az on-line kötések mellett működik az on-line kárbejelentés is és ezen a területen még további fejlesztések lesznek a jövőben.
Ezenkívül a CLB működtet egy on-line ügyfélszolgálatot is, melynek segítségével az ügyfél az adatváltozásait is bejelentheti, egyszerre akár több biztosító felé is. Lehetősége van nyomtatványok kitöltésére, és a szerződések állapotának nyomon követésére is.
Pénzcentrum:A jövőben milyen területekre kíván még belépni a CLB?
Mestyán András: A CLB erősíteni szeretne a biztosítás közvetítés mellett a hitelvonalon is. Elindítottuk a CLB franchise - hálózatának kialakítását, aminek CLB Bankvonal a neve. Egy országos lefedettséget biztosító irodahálózat kialakítása cél, mely a pénzügyi terület legtöbb szegmensét lefedi. Emellett az on-line üzletág további erősítése a cél.

Nincs egyszerű dolguk azoknak a vállalatoknak, amelyek közösségi finanszírozási platformon keresztül szeretnének értékpapírt kibocsátani.
Beszámolók szerint az 1-3 éves korosztály 25%-a - tehát minden negyedik gyermek - elutasít valamilyen ételt, és sokuknál óvodás, általános iskolás korban is fennáll még a probléma.
Az egyre népszerűbb finanszírozási forma itthon is gyorsan terjed, egyre többen ismerik és használják.
Bár sokat fejlődött az utóbbi években a hazai startup ökoszisztéma, még egy nagyságrenddel, szinte minden fontos mutatóban le van maradva a régiós élvonaltól.
-
Árcsökkentés jön a magyar áruházláncnál: 80 tejtermék lesz olcsóbb
A PENNY akciója a hazai beszállítóktól érkező tejtermékeket érinti.
-
Több, mint a kötelező: akár féláron is megvehetjük ezeket a termékeket
Az áruházlánc az akcióköteles termékkategóriákból egy-egy terméket akár 20-50% közötti kedvezménnyel kínál.
- Villámárvíz - segíthet, de bajt is csinálhat a lakosság, itt a figyelmeztetés
- Újabb magyar áldozatot követelt az ukrajnai háború
- Rengeteg a dolguk a tűzoltóknak, volt, ahol búvár és hőkamera segítsége is kellett
- Lélegzetelállító felvételek a viharos Balatonról
- Budapesti Lakógyűlés meghosszabbítva - Karácsony Gergely alkut lengetett be a Magyar Autóklubbal
- Napokon belül indul a regisztráció a nyári diákmunkaprogramra
Sustainable World 2023
Portfolio Balaton Business Forum 2023
BUDAPEST - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


