A német autógyártók a pénzügyi válság óta nem tapasztalt nyomás alá kerültek a július-szeptemberi időszakban - derül ki az EY könyvvizsgáló és tanácsadó cég hétfőn...
A Használtautó.hu aktuális adatai szerint a klasszikus japán sportautók (JDM - Japanese Domestic Market) iránti kereslet továbbra is élénk Magyarországon. A Fast & Furious-generáció ikonjai - mint a Toyota Supra, a Nissan GT-R vagy a Nissan Z-modellek - még ma is nagy hatást gyakorolnak az autórajongókra, miközben az elérhetőbb árú, tuningra is kiváló modellek, mint a Toyota Celica vagy a Nissan 350Z, folyamatos érdeklődést generálnak. A lista első tíz helyén szereplő típusok közül több már közel 30 éves, mégis aktívan jelen vannak a hirdetési piacon.
A japán sportautók iránti lelkesedés máig töretlen: egyrészt az Európában is elérhető, nagyobb számban forgalmazott modellek, másrészt a Japánból importált, ritka ikonok iránt nő folyamatosan az érdeklődés. Ezek az autók a tuningkultúra alapjai lettek, hiszen már megjelenésükkor is hatalmas teljesítménytartalékokat rejtettek. A Használtautó.hu adatai is mutatják: a Toyota Celica ma is népszerű elérhető ára és tuningpotenciálja miatt, míg a lista második helyén álló Toyota Supra a legendás 2JZ motor révén vált kultikus modellé.
"A Nissan GT-R iránti kereslet főként a modernebb R35-ös szériára koncentrál, hiszen az ikonikus R34 világszerte ritkaságnak számít. A fiatalabb generációk körében a Toyota GT86 és a Subaru BRZ, valamint a Nissan Z-modellek (350Z, 370Z) számítanak vonzó választásnak, amelyek a klasszikus hátsókerék-hajtást kínálják megfizethető áron. A jövőben pedig az új típusok, mint a Nissan Z, az ötödik generációs Supra vagy a visszatérő Honda Prelude vihetik tovább a japán sportautók örökségét.” – emelte ki Lőcsei Dániel, a Használtautó.hu Senior Brand Managere.
A legnépszerűbb japán sportautó a magyar piacon a Toyota Celica, 136 eladó példányt kínálnak jelenleg. Az autó 2,1 millió forintos átlagáron, 224 ezer km futással és 26,5 év körüli átlagéletkorral keresett modell, ami jól mutatja: a tuningalapnak is kiváló típus stabilan tartja magát, sőt, generációk óta újabb rajongókat vonz.
Supra: 20 év után is kultmodell
A legendás 2JZ motorral szerelt Toyota Supra kereslet alapján második helyen áll. Bár mindössze 20 példány érhető el a kínálatban, 2025-ben eddig csaknem 300-an érdeklődtek ami típusarányosan a legnagyobb érdeklődési indexet mutatja. Az átlagár 18,4 millió forint, a futásteljesítmény 122 ezer km körüli, az átlagos életkor pedig meghaladja a 20 évet.
Az idősebb típusok mellett a modern sportautók is keresettek: a Toyota GT86 és az azonos műszaki alapokra épülő Subaru BRZ is előkelő helyen szerepel a toplistán. A GT86 kapcsán 194, míg a BRZ-re 190 érdeklődés érkezett. Mindkettő átlagéletkora 10 év alatti, áruk viszont bőven meghaladja a 7–11 millió forintot, ami jól mutatja, hogy a klasszikus hátsókerekes élményautók még mindig értékállók.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Nissan: a Z-széria és a GT-R
A Nissan 370Z és a 350Z együtt közel 380 érdeklődést kaptak, előbbi 10,5 millió, utóbbi 5,6 millió forintos átlagárral. A Nissan GT-R (170 érdeklődés, 35 aktív hirdetés) viszont kiemelkedik az árazásával: 35 millió forintos átlagára is jelzi, hogy a típus státuszszimbólumként is funkcionál. A 11 éves átlagéletkora pedig azt mutatja, hogy a piacra került R35-ös szériák uralják a hazai kínálatot - az R34-es generációt a gyűjtők már főként privát csatornákon keresik.
Érdekes módon olyan modellek is erős érdeklődést mutatnak, amelyek évtizedekig alulértékeltek voltak. A Honda Prelude, a Mitsubishi Eclipse vagy a Toyota MR2 rendre 140 - 230 érdeklődőt vonzottak, átlagáruk pedig jellemzően 2 - 3,5 millió forint között mozog. Ezeket a modelleket gyakran fiatal építők vagy hobbiautósok keresik.
Kutatás az Otthon Start hitelről
Az Otthon Start bevezetésével kapcsolatos fogyasztói attitűdöket és várakozásokat a Bankmonitor és a Pénzcentrum közös felmérésben vizsgálja - kérjük olvasóinkat, hogy vegyenek részt a kutatásban: a felmérés célja feltérképezni, kik terveznek hitelfelvételt, milyen feltételeket tartanak a legfontosabbnak, és hogyan alakítja a program a vásárlási döntéseket.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








