A töltőállomás meghibásodása miatt tankolt vizet több autós is az egyik Shell benzinkúton - derült ki a társaság vizsgálatából.
Új sebességjelző táblák jelennek meg Európa útjain. A célja nem az, hogy a kötelező sebességhatárt jelölje, hanem az, hogy az ajánlott sebességhatárt mutassa az autósoknak. Az új táblákat már több európai országban is látni lehet és jó eséllyel hamarosan Magyarországon is találkozhatunk velük.
Egyre több új, zöld körvonalú közlekedési tábla jelenik meg az európai utakon. Céljuk, hogy egy adott útszakaszra vonatkozó ajánlott sebességet javasoljanak: tehát a céljuk a tanácsadás, nem pedig a korlátozás. Ily módon a hatóságok a tudatos vezetést remélik előmozdítani anélkül, hogy szigorúbb módszerekhez (komoly pénzbüntetés) folyamodnának.
Az Il Gornale szerint jelenleg Franciaországban, az Egyesült Királyságban és Spanyolországban vezették be őket, és nagyon valószínű, hogy a jövőben más országok utcáin is megtaláljuk majd őket. A cél, mint már említettük, az oktatás . Az új táblákat érzékenynek ítélt területeken helyezik el, ahol iskolák, érzékeny átjárók vagy potenciálisan veszélyes kanyarok vannak. Azok, akik nem tartják be a zölddel bekarikázott korlátozást, nem kockáztatnak bírságot, de felhívják a figyelmet a korlátozás betartására. Lényegében a sofőr választás előtt áll.
Valami hasonló már működik Olaszországban, ahol kék négyzet alakú táblák vannak fehér számokkal. Ebben az esetben is az ajánlott sebességet jelzik, korlátozások nélkül. A zöld szegély ötlete azonban jobbnak tűnik, mert könnyebben észrevehetik az autósok.
Ezért nem kizárt, hogy a jövőben minden EU-tagállam - így Magyarország is - bevezeti majd ezt a fajta jelzést az ajánlott sebességkorlátozások jelzésére. A közúti jelzőtáblák szabványosítása ráadásul csökkentheti a félreértések kockázatát, és megkönnyítheti az autósok dolgát, elkerülve az esetleges hibákat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








