Most az autóipari részvényekkel kapcsolatos befeketési esélyeket Csáti Olivérre és Kövesy Károllyal vettük át.

Az elektromos autók iránti kereslet húzta fel márciusban az európai autóeladásokat, a benzines és dízel modellek iránt csökkent az érdeklődés. A növekedés hátterében új uniós szabályozások, olcsóbb modellek és a Trump-féle vámok okozta globális bizonytalanság áll.
Az új autók eladása Európában 2,8%-kal nőtt márciusban, amit elsősorban a brit és a spanyol piac kétszámjegyű bővülése húzott, derült ki az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) csütörtöki adataiból. A tisztán elektromos autók eladásai 23,6%-kal emelkedtek, és ez ellensúlyozta a benzines és dízelmodellek iránti kereslet csökkenését - írja a Reuters.
Miközben az európai autógyártók otthoni piacokon a költségek leszorításáért küzdenek és versenyre kelnek a kínai cégekkel, most újabb kihívással néznek szembe: Donald Trump amerikai elnök 25%-os autóimport-vámjai bizonytalanságot okoznak az iparág jövőjében. A Trump által bevezetett 145%-os kínai importvámok – és Kína megtorló intézkedései – a globális növekedési kilátásokat is rontják, új kockázatokat teremtve az autóipar számára.
Mindez számokban
Az Európai Unióban, Nagy-Britanniában és az Európai Szabadkereskedelmi Társulás (EFTA) tagállamaiban márciusban 1,42 millió autót adtak el, ezzel megszakadt a kéthónapos csökkenő trend. A Volkswagen eladásai 10,3%-kal, a Renault-é 13%-kal nőttek, míg a Stellantis értékesítései 5,9%-kal visszaestek. A Tesla eladásai harmadik hónapja csökkentek, márciusban 28,2%-kal estek vissza éves összevetésben, piaci részesedésük pedig 2,9%-ról 2%-ra csökkent.
Az EU-ban az összes autóeladás 0,2%-kal csökkent éves szinten, immár harmadik hónapja, miközben az akkumulátoros elektromos (BEV), hibrid elektromos (HEV) és plug-in hibrid (PHEV) autók regisztrációi rendre 17,1%-kal, 23,9%-kal és 12,4%-kal nőttek. Az elektrifikált járművek (BEV, HEV, PHEV) az új autóeladások 59,2%-át tették ki márciusban, szemben az egy évvel korábbi 49,1%-kal.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A legnagyobb uniós piacok közül Spanyolországban 23,2%-kal, Olaszországban 6,3%-kal nőttek az eladások, míg Franciaországban 14,5%-kal, Németországban 3,9%-kal csökkentek. Nagy-Britanniában 12,4%-os volt a növekedés.
Piaci elemzők szerint az elektromos autók iránti európai érdeklődés – a világ második legnagyobb elektromosautó-piacán – főként az új EU-s kibocsátási céloknak és az olcsóbb elektromos modellek bevezetésének köszönhető, noha az EU nemrég enyhítési javaslatot tett az előírásokra.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Milliárdos biznisz a háttérben: a göngyölegtisztítás lehet a magyar beszállítók aduja
Pirint Tamást, a Logicon Invest ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Ez Magyarország egyik legkedvezőbb vállalati hitelterméke (x)
Már igényelhető a Nemzeti Bajnokok Hitelprogram akár 30 százalék vissza nem térítendő támogatással kombinált kamatmentes kölcsöne az MFB Pont Plusz hálózatban.


