A technológia képes áthatolni a légköri turbulencián és kiküszöbölni a teleszkópoptika hibáit, ami ideálissá teszi a nagy távolságú, nagy felbontású képalkotásra.

Március elejére ígéri egy titokzatos új villanyautó bemutatását a Toyota Europe. Hivatalosan minden titkos, de nem nehéz megfejteni, hogy a bZ3C európai változatáról van szó.
"Kecses, stílusos kupékarosszéria, fokozott menetdinamikával és meglepően tágas helykínálattal, fokozott kényelemmel és sokoldalú belső kialakítással: hivatalosan egyelőre csak ennyit lehet tudni arról az új, tisztán elektromos modellről, amelyről március 12-én rántja le a leplet a Toyota" - hívta fel a figyelmet a Smart Media sajtóközleményében.
Mint írják, elég azonban alaposan szemügyre venni a kedvcsinálóként készített, elsötétített fotót, hogy a sejtelmes kontúrok mögött felismerjük azt az autót, amelyet 2023 áprilisában, Sanghajban Sport Crossover Concept néven mutatott be a Toyota. Nyolc hónappal később azt is elárulták, hogy 2025-től Európában is megjelenik majd az autó sorozatgyártású változata, valamint, hogy a tanulmányautót a BYD Toyota EV Technology nevű vegyesvállalat fejlesztette ki.
Ahogy a premierek sorrendje is sejteni engedte, először – 2024 tavaszán – a kínai piacra homologizált szériamodell mutatkozott be bZ3C néven. Ennek a modellnek a 4780 mm-es hosszúságához kifejezetten hosszú, 2880 mm-es tengelytáv társul, amint azt az akkumulátoros elektromos modelleknél megszokhattuk. A csapott hátú SUV 1866 mm széles, magassága 1510 mm.
Feltételezzük, hogy az európai verzió is ugyanekkora lesz, mely esetben ugyan csak kicsivel, de a bZ4X fölött fog elhelyezkedni: annál ugyanis 90 mm-rel hosszabb, 6 mm-rel szélesebb, viszont 140 mm-rel alacsonyabb; a tengelytáv 30 mm-t nőtt a Toyota első kifejezetten elektromos hajtásra fejlesztett crossoveréhez képest.
Nem csak méreteiben különböznek egymástól az elektromos Toyoták: míg a bZ4X akkumulátorát a CATL szállítja, a bZ3C a BYD-vel közösen kifejlesztett, lítium vas-foszfát felépítésű energiatároló rendszert kapja meg, amelynek vékony akkucellái helytakarékos kialakítást és nagy fajlagos energia-sűrűséget tesznek lehetővé.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az előzetes információk szerint a hatótávolság jelentősen nagyobbnak ígérkezik, mint amit a bZ4X tud (a kínai szabvány szerint mérve az utóbbi 615 kilométert, míg a bZ3C 630 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel), de nem zárható ki, hogy a Toyota a végére tartogatja a meglepetést, és egy olyan, új generációs akkumulátort vezet be, amely a bZ4X-énél akár 10-15 százalékkal nagyobb (tehát WLTP-norma szerint akár 590 kilométeres) hatótávolságot tesz lehetővé. Motorikusan mindenesetre erősebb lesz: 200 kW, azaz 272 lóerős villanymotorra számítunk.
A kínai bevezetést megelőzően rendelkezésre álló információkból az is tudható, hogy kifejezetten nagy, 15,6 colos érintőképernyő került az autóba, valamint fejlett, mesterséges intelligencia alapú, gesztus- és mimikafelismerő vezérlő rendszert is fejlesztett hozzá a Toyota. Ez utóbbi európai megjelenésére Európában is van esély, nem valószínű azonban, hogy a kínai modellhez hasonlóan az európai kivitelt is felszerelik a fejlett önvezető funkciókat kiszolgáló szenzorokkal. A tervek szerint március 12-én az összes kérdésre választ kapunk.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


