A teljes tiltás helyett 90 százalékos szén-dioxid-kibocsátás‑csökkentést várna el a gyártóktól az Európai Tanács.
2024-től összesen 55-60 forinttal kellene megemelniük áraikat a kisbenzinkutaknak a jövedéki adó emelése és egy másik, rájuk vonatkozó adóemelés miatt. A Független Benzinkutak Szövetsége az ügyben petíciót írt Orbán Viktor miniszterelnöknek is.
Januártól összességében 55-60 forinttal kellene emelniük az üzemanyagárakon, ezért kedvezőbb adózási lehetőségeket kér a kormánytól a Független Benzinkutak Szövetsége. A kabinet ugyanis nemrég úgy változtatta meg az úgynevezett extraprofitadókról szóló rendeletet, hogy a kisbenzinkutaknak az eddigi adók húszszorosát kellene fizetniük, ami literenként 14-15 forintos pluszköltséget jelenthet, erre jön még rá a januártól emelkedő jövedéki adó - mondta az RTL Híradónak Gépész László, a szervezet alelnöke.
A szövetség az ügyben petíciót írt Orbán Viktor miniszterelnöknek, azt akarják elérni, hogy a kormány 15 milliárd forintos éves árbevételig csökkentse harmadára az új adót. Az alelnök arról beszélt, az adó nem az extraprofitról szól, hiszen azt akkor is ki kell fizetni, ha amúgy veszteséges az adott vállalkozás. Igazságtalannak tartják azt is, hogy mialatt az ő adójuk emelkedik, a legnagyobb kúthálózatokét csökkentette a kabinet. A Várban átvették a szervezet beadványát, és azt ígérték, azt a hivatali út szerint továbbítják Orbán Viktornak.
A csatorna megkérdezte a kormánytól, megfontolják-e a kérést. Válaszukban kifejtették, az adó átalakításával azt segítik, hogy a lakosság és a gazdaság is versenyképes áron jusson üzemanyaghoz.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








