Az elővásárlás keretében decemberben megvett e-matricák érvényessége 2026. január 1-én kezdődik.
Súlyos bajokról vallottak magyar autószerelők: erre nem figyelnek a hazai autósok, pedig nagyon kéne
Magyarországon tíz megkérdezett autószerelőből kilenc tapasztalt már problémákat a kritikus motoralkatrészeken lévő, teljesítménycsökkentő lerakódások miatt - ez derül ki egy új kutatásból.
A teljesítménycsökkentő lerakódások minden motortechnológiában előfordulhatnak, befolyásolva ezzel a jármű hatékonyságát és teljesítményét, különösen a modern technológiák esetében, ahol a magasabb nyomás és üzemi hőmérséklet lerakódások kialakulásához vezethet az olyan kritikus motoralkatrészeken, mint például az üzemanyag-befecskendezők.
Egy friss, a magyar autószerelők körében végzett Shell-kutatás szerint tízből átlagosan négy ügyfél fordul hozzájuk az autója motorjában keletkezett lerakódások okozta probléma miatt. A megkérdezettek harmada (33,3%) havi rendszerességgel találkozik ilyen jellegű gonddal, míg közel ugyanennyien (30,7%) heti gyakorisággal. A lerakódások miatt keletkező problémák közül az autószerelők legtöbbször a motor teljesítményének romlását említették, a megemelkedett üzemanyagfogyasztás, a motor élettartamának csökkenése, valamint a megnövekedett károsanyag-kibocsátás mellett.
A lerakódások komolyabb meghibásodásokat is okozhatnak, ezek közül a hazai autószerelők több mint harmada a motor teljes meghibásodását említette, mint súlyosabb következményt. A megkérdezettek fele szerint a lerakódások okozta motorhiba javításának költségei százezer forintos nagyságrendnél kezdődnek, de közel 20%-uk szerint akár milliós kiadással is kell számolnia az autótulajdonosoknak.
Ugyanakkor a felmérésben résztvevő szakemberek döntő többsége szerint a motortérben keletkező lerakódások kockázataival kapcsolatban az ügyfelek ismeretei hiányosak, vagy egyáltalán nincsenek tisztában a jelenség létezésével. A válaszadók harmada szerint könnyen megelőzhetők a teljesítménycsökkentő lerakódások a motortérben. Az autószerelők háromnegyede ajánlaná ügyfeleinek a prémium üzemanyagok használatát a motor tisztaságának érdekében.
Őrült terepjárót készül piacra dobni a Mercedes: a magyar elit kedvence lehet az új csúcs G-osztály?
A Mercedes-Benz bemutatta az első képeket az új G-osztály Cabrioletről, amely közel tíz év után hozza vissza a legendás terepjáró nyitott változatát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








