Egyre több csalási kísérletet lepleznek le a KRESZ-vizsgákon: rejtett kameráktól a fizetett dublőrökig sokféle trükkel próbálnak átjutni a vizsgázók.
Országosan picit többen támogatják azt, hogy kvázi autómentes maradjon a Lánchíd. Budapesten pedig fej fej melletti eredmény született egy reprezentatív felmérés alapján. A főpolgármester szerint sbevált az új forgalmi rend, de a budapestieknek kell döntenie arról, hogy végül hogyan szeretnék használatba venni a hidat.
Utolsó fázisába ért a Lánchíd felújítása, amelyen a múlt év végétől a buszok és a kétkerekűek mellett a taxik is átmehetnek – szemben a korábbi gyakorlattal, amikor minden autós ráhajthatott a hídra. Karácsony Gergely főpolgármester szerint bevált az új forgalmi rend, de szerinte a budapestieknek kell döntenie arról, hogy melyik változat legyen érvényben a jövőben. Arról szól a dolog, hogy az autósok használhatják-e vagy sem.
A magyarok eléggé megosztottak a kérdésben - ez derül ki a Pulzus Kutató Totalcar megrendelésére készített reprezentatív országos felméréséből, mely május 31. és június 1. között készült ezer 18 év feletti ember megkérdezésével. Az összesített végeredmény szerint a válaszadók 46 százaléka a mostani megoldás megtartása mellett van, 37 százalékuk ugyanakkor visszaengedné az autóforgalmat a hídra. 17 százalékuk nem adott választ a kérdésre.
A legközvetlenebbül érintettek, a budapestiek körében erős megosztottság látható. A megkérdezettek 46 százaléka szerint mehetnének az autók a hídon, 48 százalékuk szerint nem. A nem Budapesten élők esetében is többségben vanak azok, akik autómentesen hagynák az átkelőt. A nők 44 százaléka szerint a jelenlegi helyzet oké, a férfiak körében 49 százalék van ezen a véleményen. Az autók visszaengedését 37-37 százalékuk tartja célravezetőnek. Ebből adódik, hogy a nők körében kicsit magasabb azoknak az aránya, akik nem foglaltak állást.
A korosztályok szerinti bontás alapján az látszik, hogy leginkább a fiatalok - 18-39 évesek - örülnének a mostani gyér forgalomnak, 49 százalékuk ezt szeretné. Ugyanezt támogatná a középkorúak - 40-59 évesek - 45 százaléka, a 60 éveseknél pedig 43 százalékos a táboruk. A végzettség szerinti szavazatok alapján jelentős eltérések vannak. Miközben a diplomások körében a többség, tízből hatan meghagynák az autómentességet, az alapfokú végzettséggel rendelkezők csak a 42 százaléka osztja ezt az állaspontot, 41 százalékuk azonban autópárti.
Őrült terepjárót készül piacra dobni a Mercedes: a magyar elit kedvence lehet az új csúcs G-osztály?
A Mercedes-Benz bemutatta az első képeket az új G-osztály Cabrioletről, amely közel tíz év után hozza vissza a legendás terepjáró nyitott változatát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








