Az úthasználati jogosultság egy, a vásárló által megjelölt naptári napra lesz érvényes, 0 órától 24 óráig, és a teljes hazai díjköteles úthálózaton használható lesz.
Hamarosan egységes platformon kérdezhetjük le a hazánkban üzembe helyezett autók kilométeróra-állását, biztosítási adatait és kárelőzményeit. A rendszer beindítása azonban ennél sokkal többel is kecsegtet, telematikus rendszerek telepítésével ugyanis minden lehetséges adatot megismerhetünk egy autóról, amit használtan szeretnénk megvenni. Ezzel kiderülhet, hogy a hirdetésben csak üres reklámszöveggel akarják ránk sózni az autót, vagy tényleg garázsban tartott megkímélt autót kínálnak nekünk.
Hamarosan megkezdődhet a fejlesztése a Jármű Szolgáltatási Platfomnak, amellyel a Magyarországon forgalomba helyezett autók adatait kérdezhetjük le. A platformon ugyanis egy felületen keresztül elérhető lesz minden autó biztosítási adata, a jármű előélete és a kárnyilvántartás is. Egyelőre a rendszer fejlesztőinek keresése folyik, erre közbeszerzésit írtak ki, az eddig ismert határidők alapján nagyjából 2018-tól indulhat a rendszer.
Hogyan működhet a platform?
Ugyan a tényleges működési gyakorlat csak a rendszer beindítása után alakul ki, az alapvető cél azonban már ismert. A platform lényege, hogy korábbi adatbázisokat egységesít, illetve a kárnyilvántartással plusz szolgáltatás is elérhető lesz. Az autó biztosítási adatait és kilométerállását eddig is lekérdezhettük (sőt, ez utóbbit mobilalkalmazáson keresztül megtehettük), de ezek az adatok egységesen eddig nem voltak elérhetők.
Persze ez csak az információszolgáltatás oldalát oldja meg a kérdésnek, ugyanis ahhoz, hogy a rendszer valós és naprakész információkat tartalmazzon nem elegendő a hozzáférést biztosítani a rendszerhez. Szükséges lehet egy olyan rendszer bevezetése is, amelyen keresztül az autókról információk kerülnek a rendszerbe. Ez persze pontosabb adatokat mutathat, ha nem önbevallás alapján kerülnek be a rendszerbe.
Garázsban tartott, megkímélt autó eladó
A mai autók többsége már gyakorlatilag guruló számítógépként üzemel, így egy plusz rendszer telepítése nem jelentene jelentős terheket az autóknak. Ilyen menettulajdonságokat vizsgáló eszköz egyébként már évek óta elérhető a biztosítóknál, ezzel ugyanis az autóbiztosításainkat használat alapúvá tehetjük. Ez nemcsak azt jelenti, hogy a megtett kilométerek után fizetünk, hanem a vezetési stílusunkat is monitorozzák, ennek alapján pedig a szolgáltatónk kedvezményeket adhat a biztosítási díjból.
Az adatokból ugyanis az is kiderülhet, ha télen rendszeresen hidegindítás után várakozás nélkül indultak el az autóval, a vészfékezések számát is megtudhatjuk (amely komoly befolyással van a fékek állapotára), és a balesetekről is egyből értesítést küld az úgynevezett telematika, akkor is, ha azt be sem jelentették a biztosítónak. Emiatt viszont a jelenleginél sokkal átláthatóbb képet kaphatunk egy megvásárolni kívánt autó valódi állapotáról.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ennek persze ára is van, azonban a használt autó piacon a pontos előéletű autók eleve többet érhetnek, különösen, ha kiderül, hogy a kocsi télen végig a garázsban állt, egy balesetet sem szenvedett el és a tulajdonosnak is kímélő volt a vezetési stílusa. Az emellett már csak hab a tortán, hogy a kilométer adatok nem az éves szerviz alkalmával kerülnek rögzítésre, hanem automatikusan, gyakorlatilag valós időben tekinthetők meg.
Vége a tragacsproblémának?
A használt autó piacot a vásárolni kívánt termékről kapott kevés információ miatt annyira megbízhatatlannak tartják, hogy még közgazdasági fogalom is született róla, a tragacsprobléma kifejezést használják ugyanis minden olyan esetben, ahol a rossz minőségű termékeket nem lehet kiszűrni a jó minőségűek közül, ennek köszönhetően pedig hiába kínál valaki jobb minőségű árut a többieknél, mivel erről nem tud megbízható információt adni, ezért automatikusan azt gondolják, hogy rossz minőségű terméket kínál.
Ha viszont az autó használatával kapcsolatosan minden információt át tudunk adni a vevőnek, akkor ezzel egy megkímélt állapotú autót akár jelentősen magasabb áron is eladhatunk, mint egy olyan kocsit, amelynek alig tudunk valamit az előéletéről. Ez egy átlagosan 3 millió forintért kínált hasznát autó típus esetén ha csak 10 százalékkal többért tudjuk eladni az autót, akkor ezzel 300 ezer forintot nyerhetünk, ehhez képest a telematikus rendszer telepítése jelentősen kevesebbe kerül.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Ukrán erőműveket támadtak az oroszok, miközben Lavrov a biztonsági garanciákról beszélt
- Fábián László: nem elérhetetlen cél a kétszáz fős magyar csapat a párizsi olimpián
- Félhavi eső szakadt több hazai térségre
- Áprilistól nem vizsgálják, sért-e szankciót Észak-Korea
- Bondár a nyolcaddöntőig jutott Mexikóban
- Ha valamire, hát az eladásokra nem panaszkodhat a Volkswagen