Az európai időjárási mintázat jelentős átalakulás előtt áll, ami a Kárpát-medencében is éreztetheti hatását a következő napokban.
Az idén már 1,267 millió autópálya-matricát értékesített a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. - tudta meg a Magyar Hírlap a társaságtól.
Ezek közül a megyei matrica volt a legnépszerűbb, amelyből 563 ezret vásároltak az autósok. A heti matricából 437 ezer, az évesből 185 ezer, a haviból pedig 82 ezer fogyott. Az eladási listát Pest megye vezeti, mivel itt a legsűrűbb az autópálya-hálózat, ezt követi Fejér, majd Győr-Moson-Sopron megye.
A kormány az idén is jelentős összeggel számol a költségvetésben az útdíjbevételekből: a büdzsében a matricaértékesítésekből tervezett bevétel nettó 34,5 milliárd forint, a három és fél tonnánál nehezebb gépjárművekkel közlekedőktől pedig 149 milliárd forintra számít a kabinet.
Január 1-jétől változott az úthasználati rendszer a megyei matricák bevezetésével, illetve az útdíjköteles hálózat kibővítésével - emlékeztet a lap. Mivel azonban bizonyos szakaszok fizetősek lettek, az érintett települések egy része ezt nem tartotta elfogadhatónak, és politikai szinten is kiéleződtek a viták. A kormány a múlt héten döntött arról, hogy a tesztidőszak végén, februártól, öt autópályaszakaszt ismét ingyenesen lehet igénybe venni. Hamarosan megjelenik az új útdíjrendelet, amely a február 1-jén hatályba lépő változtatásokat tartalmazza.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








