Türk arra figyelmeztetett, hogy a béketárgyalások ellenére a háború tovább fokozódik, nő az áldozatok száma és a pusztítás mértéke.
Európai kormányzati források szerint Vlagyimir Putyin belpolitikai okokból sem tudja befejezni az ukrajnai háborút, miközben az orosz gazdaság egyre inkább a hadiipartól függ - számolt be a Portfolio.
A német Bild napilap értesülései szerint vezető európai kormányzati körök úgy vélik, az orosz elnök több tényező miatt is kénytelen folytatni a háborút Ukrajnában.
A lap információi alapján Oroszország egyelőre nem érte el háborús céljait, miközben a hadiiparba történt hatalmas befektetések és a háborúból származó jövedelmek is a konfliktus fenntartása mellett szólnak. Több százezer orosz állampolgár keres jelentős összegeket a háborús gazdaságban.
Az orosz gazdaság valójában gyengélkedik, és a hadiipari termelés nélkül már recesszióba süllyedt volna. A termelés általános visszaesését csak a védelmi szektor teljesítménye ellensúlyozza.
Alekszandra Prokopenko, az orosz jegybank korábbi munkatársa szerint azonban "a hadiipar akkor sem állna le, ha véget érne a háború, ugyanis a haderőnek muszáj lenne pótolnia a háborúban megsemmisült eszközöket."
További indok a hadiipari termelés fenntartására, hogy a nyugati országok is fokozták fegyverkezésüket, így Putyin sem engedheti meg a védelmi kiadások csökkentését.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Margarete Klein Oroszország-szakértő egy további belpolitikai kockázatra hívta fel a figyelmet: a hazatérő veteránok problémájára. A szakértő szerint a fronton szolgáló katonák az átlagkereset többszörösét keresik, és ha visszatérnének az elszegényedett régiókba, a jövedelemcsökkenés miatti frusztráció erőszakhullámot indíthatna el.
"Az erőszakos bűncselekmények száma az oroszországi teljes körű invázió óta emelkedett. Reális a veszélye annak, hogy egyesek – mint a hazatért afganisztáni és csecsenföldi veteránok – a szervezett bűnözésbe sodródnak" – figyelmeztetett Klein.
Gyerekek életével játszottak az áruházak: asztalra vág a hivatal, kemény hangű levelet küldtek nekik
Az áruházak a visszahívás ellenére is árusították a csecsemőkben bakteriális megbetegedést okozó tápszereket.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








